خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان:

خدمات تامین اجتماعی متناسب با دریافت ۳۰ درصد از حقوق کارگران نیست

asdasd

بخشنامه‌های بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود/ جرایم سنگین تامین اجتماعی، بیمه گذاران را ورشکست می‌کند/ حق بیمه‌ها، در بد‌ترین شرایط پرداخت می‌شوند.

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان از نبود خدمات بهداشتی برای بیمه‌گران تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: با وجود پرداخت ۳۰ درصد حقوق هر کارگر به عنوان حق بیمه، خدمات متناسب و متعادل برای آنان در حوزه پزشکی ارایه نمی‌شود و با وجود هزینه‌های سرسام آور درمانی، بیمه گذاران در شرایط سختی به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا، عبدالوهاب سهل آبادی در کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر لزوم بهبود بخشیدن به خدمات درمانی که تامین اجتماعی به بیمه گذاران رائه می‌دهد، افزود: برای حل مشکلات اعضای اتاق در موضوع بیمه، باید کمیته‌ای با حضور مشاوران بیمه‌ای اتاق اصفهان و کار‌شناسان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تشکیل شود.

وی همچنین با انتقاد از اجرا نشدن بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان تامین اجتماعی گفت: با وجود گذشت ۶ ماه از سال هیچ بخشنامه‌ای اجرایی در این زمینه ابلاغ نشده است و به گفته مسوولین تنها تا آذرماه اعتبار این بخش نامه است. رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای این بخش نامه‌ها در شرایطی که واحدهای تولیدی در شرایط سخت و دشوار اقتصادی به سر می‌برند می‌تواند کمکی به آنان باشد.

جرایم سنگین بیمه گذاران را ورشکست می‌کند

مسعود گلشیرازی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست از شیوه طولانی مدت حسابرسی سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: برخی از پرونده‌های بیمه‌ای پس از ۱۰ سال مورد بررسی قرار می‌گیرند و جرایم سنگینی برای بیمه گذار در نظر گرفته می‌شود که باعث ورشکستگی آن فرد می‌شود.

پرداخت حق بیمه‌ها، در بد‌ترین شرایط

در ادامه دیگر عضو کمیسیون با اشاره به مشکل بازنشستگان صنایع فولاد و انتقال تعهد صندوق بازنشستگی به صندوق تامین اجتماعی گفت: این انتقال بار مالی بسیاری برای صندوق تامین اجتماعی دارد و در آینده وضعیت این صندوق به خطر می‌افتد.

چینی خواستار انسجام بین پرداخت کنندگان بیمه تامین اجتماعی با هدف جلوگیری از این انتقال شد و گفت: کارفرمایان و کارگران در بد‌ترین شرایط اقدام به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با هدف دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی بدون دغدغه دارند.

بخشودگی ۹۰ درصدی جرایم کارفرمایان

از سوی دیگر کار‌شناس امور درآمد سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در این جلسه گفت: تغییر صندوق‌های تامین اجتماعی طبق برنامه سوم توسعه صورت می‌گیرد و این تغییر در شرایطی است که حتی با پرداخت مابه التفاوت سایر صندوق‌ها نسبت به صندوق تامین اجتماعی به صلاح نیست.

محمدرضا ذوقی در پاسخ به این پرسش که حسابرسی بیمه تامین اجتماعی چندین سال پس از مشخص شدن مسایل انجام می‌شود گفت: اشراف کارفرمایان به قوانین و مقررات بیمه تامین اجتماعی می‌تواند از بروز چنین مسایلی جلوگیری شود.

مسعود مسعودی کار‌شناس سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان هم از بخشودگی ۹۰ درصدی جرایم کارفرمایان خبر داد و گفت: دستور العمل بخشودگی جرایم و تقسیط آن هنوز به استان ابلاغ نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز