خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد:

افزایش ۶۳ درصدی پرداخت بیمه بیکاری به کارگران هرمزگانی

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۸

چكیده: «بیمه بیکاری یکی از خدمات تامین اجتماعی است که برای حمایت از خانوار‌ها و اقشار مولد جامعه در برابر بحران‌های نظام اشتغال و رویدادهایی مانند اخراج کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی و مانند آن به وجود آمده است.»

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد ریال در قالب بیمه بیکاری به کارگران تحت پوشش استان طی خردادماه سال جاری خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، «فاضل حیدری بلوکی» بیمه بیکاری را یکی از خدمات بیمه‌های اجتماعی دانست که برای حمایت از خانوار‌ها و اقشار مولد جامعه در برابر بحران‌های نظام اشتغال و رویدادهایی مانند اخراج کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی و مانند آن به وجود آمده است.

وی با اشاره به شرایط استفاده کارگران از این بیمه افزود: کلیه مشمولان قانون تامین اجتماعی که تابع قانون کار باشند، شامل این قانون هستند و اتباع خارجی، بازنشستگان و بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل از این قانون مستثنی می‌باشند.

حیدری بلوکی تعداد افراد بهره‌مند شده از مقرری بیمه بیکاری طی خردادماه سال جاری را یک هزار و ۱۳۵نفر عنوان کرد و گفت: در خردادماه سال ۹۱ تعداد یک هزار و ۴۲ نفر از این مقرری بهرمند شده بودند که خردادماه امسال شاهد رشد ۹ درصدی این رقم بودیم.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان میزان مقرری پرداخت شده به متقاضیان بهره‌مندی از بیمه بیکاری در استان طی خردادماه سال جاری را بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در خردادماه سال ۹۱ این رقم پرداختی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال بوده است که میزان پرداختی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به چگونگی دریافت مقرری بیمه بیکاری خاطرنشان کرد: بیمه شده‌ای که کار خود را به صورت غیر ارادی از دست می‌دهد، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری، موضوع را به واحدهای کار و امور اجتماعی محل زندگی خود اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام کند.

حیدری بلوکی همچنین یادآور شد: بیمه شده قبل از بیکار شدن، باید حداقل شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز