خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

بزرگداشت رئیس دولتی كه قانون الزام را نقض كرد، توجیهی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۴۸

چکیده: «در شرایطی که سازمان تامین اجتماعی به بهانه افزایش قیمت ارز دارو، قانون الزام را نقض کرده و خدمات درمانی را به بیمه شدگان می‌فروشد، برگزاری مراسمی مجلل برای تجلیل از عملکرد رئیس دولت هیچ توجیهی ندارد».

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی در حالی قصد دارد تا هزینه مراسم تجلیل از رئیس دولت را بپردازد که به بهانه نبود منابع مالی به تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان عمل نکرده‌ است.

«حسن صادقی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بابت عدم اجرای قانون همسان‌سازی، نقض قانون الزام و تاخیر در پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری‌ها به مدیران سازمان معترض‌اند.
وی افزود: در شرایطی که سازمان تامین اجتماعی به بهانه افزایش قیمت ارز دارو، قانون الزام را نقض کرده و خدمات درمانی را به بیمه شدگان می‌فروشد، برگزاری مراسمی مجلل برای تجلیل از عملکرد رئیس دولت هیچ توجیهی ندارد.
این مقام صنفی کارگری با یادآوری اینکه در هشت سال گذشته سازمان تامین اجتماعی با مداخله غیر قانونی دولت متحمل زیان‌های جبران ناپذیری شده‌است، گفت: در این هشت سال هشت بار مدیرعامل سازمان تغییر کرد، هیات امنا به استناد اساسنامه‌ای نادرست جایگزین شورای عالی شد و در عمل هیچ مقامی در خصوص عملکرد سازمان پاسخگوی بیمه شدگان نبود.
صادقی بابیان اینکه در نتیجه همین اقدامات دولت، مجلس هشتم هیاتی را مامور تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کرد، افزود: آنطور که اعضای این هیات می‌گویند عملکرد سازمان در این سال‌ها با تخلف‌های غیر قانونی همراه بوده است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بابیان اینکه با گذشت حدود ۴ ماه از سال جدید، هنوز سازمان تامین اجتماعی در خصوص اجرای آخرین مرحله از قانون همسان‌سازی اقدامی نکرده است، گفت: این درحالی است که با پیگیری‌های کمسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری مجلس در بودجه سال ۹۲ اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی برای همسان سازی مستمری‌ها تعیین شده‌ است.
وی در خاتمه با یادآوری اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای مراکز متعددی برای برگزاری مراسم‌های مختلف است، گفت: معلوم نیست چرا در شرایط کنونی قرار است با پول بیمه شدگان چنین مراسم پرهزینه‌ای را در یکی از مجلل‌ترین اماکان پایتخت برگزار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز