خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی كارگران پتروشیمی تبریز:

تقدیر از احمدی‌نژاد به جبران هزینه‌های ابقای مرتضوی در تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۶۹

چكیده:‌ «تغییر نام صندوق به سازمان، صدور حكم دیوان عدالت اداری و استیضاح شیخ الاسلامی توسط مجلس، بخشی از هزینه هایی بود كه رئیس دولت دهم برای گماشتن مرتضوی بر ریاست سازمان تامین اجتماعی پرداخت كرد.»

رئیس انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز، تقدیر «سعید مرتضوی» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از رئیس دولت دهم را جبران هزینه‌هایی خواند که آقای احمدی‌نژاد برای گماشتن او بر ریاست تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

«ناصر چمنی» با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت احمدی‌نژاد در سالگرد تاسیس تامین اجتماعی به ایلنا گفت: تغییر نام صندوق به سازمان، صدور حکم دیوان عدالت اداری و استیضاح شیخ الاسلامی توسط مجلس، بخشی از هزینه‌هایی بود که رئیس دولت دهم برای گماشتن مرتضوی بر ریاست سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در دوره ریاست آقای مرتضوی افزود: سازمان تامین اجتماعی صندوقی بین النسلی است که صاحبان اصلی‌اش، کارگران و کارفرمایان هستند. دولت از طرفی بدهی‌هایش به سازمان را پرداخت نمی‌کند و از طرف دیگر بر آن حکمرانی می‌کند.
این فعال کارگری ادامه داد: کاهش خدمات درمان مستقیم، ترویج بیمه تکمیلی و تاخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان بخشی از پیامدهای عدم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی است و مرتضوی در چنین شرایطی می‌خواهد از رئیس دولت حمایت کند.

به گفتهٔ آقای چمنی، بیش از سه سال است که از تصویب سختی کار برخی مشاغل پتروشیمی تبریز در کمیته بدوی اداره کار استان آذربایجان شرقی می‌گذرد اما سازمان تامین اجتماعی، کارگران مشمول را بازنشسته نمی‌کند زیرا به دنبال گرفتن مطالباتش از کارفرما نمی‌رود.

گفتنی است بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا بیست و پنج سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان آور را داشته باشند بدون شرط سنی می‌توانند از سازمان تامین اجتماعی در خواست بازنشستگی کنند.

کارفرما مکلف است پس از احراز شرایط بازنشستگی بیمه شده شاغل، معادل چهار درصد میزان مستمری بیمه شده نسبت به سنوات اشتغال او در مشاغل سخت و زیان‌آور را که توسط سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مطالبه می‌شود به طور یکجا به سازمان یاد شده پرداخت کند.
رئیس انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز در پایان اظهار داشت: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به جای اهدای لوح به رئیسش، مشکلات کارگران را چاره جویی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز