خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری اعلام كرد:

افزایش ۴۰ هزار میلیاردی بدهی دولت به تامین اجتماعی طی ۸ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۰۱

چكیده:‌ «سفید بودن پرچم سازمان تامین اجتماعی، آن را از دست اندازی گروه‌های سیاسی و منفعت طلبانی که در اقتصاد رانتی، سازمان را بهترین گزینه برای ثروت اندوزی می‌دانند مصون می‌کند.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از افزایش ۴۰ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در ۸ سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن صادقی» در همایش «تامین اجتماعی، گذشته، حال و آینده» که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شد، گفت: عملکرد سلیقه‌ای مدیران سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان، بیمه‌ و اقتصاد، شرایطی ایجاد کرده که توان حرکت از سازمان را گرفته است.

وی تصریح کرد: البته این طور نیست که در زمان اصلاح طلبان، مدینه فاضل ایجاد شده باشد. در آن مقطع، قانون جامع تامین اجتماعی باعث شد وزارتخانه‌ای به وجود بیاید که باری بر دوش سازمان باشد. حاصلش هم زمان تحویل دولت اصلاحات مشاهده شد.

این فعال کارگری ادامه داد: زمانی که سازمان تامین اجتماعی توسط دولت اصلاحات تحویل گرفته شد، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب داشت اما زمان تحویل سازمان به دولت آقای احمدی‌نژاد، مطالباتش به ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود.

به گفتهٔ آقای صادقی، امروز که دولت اصولگرا می‌خواهد سازمان تامین اجتماعی را به دولت آقای روحانی تحویل دهد بدهی‌اش به سازمان ۴۷ هزار میلیارد تومان شده است.

وی با تاکید بر لزوم سفید بودن پرچم سازمان تامین اجتماعی گفت: سفید بودن پرچم سازمان تامین اجتماعی، آن را از دست اندازی گروه‌های سیاسی و منفعت طلبانی که در اقتصاد رانتی، سازمان را بهترین گزینه برای ثروت اندوزی می‌دانند مصون می‌کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان با تاکید بر انتخاب مدیری توانمند در راس سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: باید مدیری انتخاب شود که سازمان را بشناسد و بر اضلاع بیمه‌ای، سرمایه‌ای و درمانی‌اش، اشراف داشته باشد. مدیری باشد که برای جلوگیری از دست اندازی دولت به تامین اجتماعی، استعفایش را روی میز بگذارد نه آنکه با تشر دولت، حوزه تامین اجتماعی را مانند امروز، تقدیم دولت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز