خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر/ مسئول شورای کار خوزستان:

شرایط بازنشستگی كارگران قند اهواز پیچیده شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۷

درحال حاضر از یکسو به دلیل تعطلیلی کارخانه بخش قابل توجهی از مطالبات کارگران پرداخت نشده است و از سوی دیگر به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه و همچنین ۴ درصد مربوط به سختی کار، شرایط بازنشستگی این کارگران پیچیده شده است.

در پی تجمع صبح امروز كارگران كارخانه قند و تصفیه شكر اهواز در مقابل ساختمان استانداری، مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خوزستان گفت: کارگران باقیمانده این کارخانه برای بازنشستگی با مشکل مواجه هستند.

هوشنگ درویشی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از حدود سه سال پیش ۸۰ درصد از فعالیتهای کارخانه تصفیه شکر اهوار متوقف شد و تعداد کارگران آن به تدریج کاهش یافتند.
وی با بیان اینکه در آن زمان کارخانه تصفیه شکر اهواز زیر نظر بانک ملی اداره می‌شد، گفت: مشکلات این کارخانه از سالهای میانی دهه ۸۰ و از زمان واردات و قاچاق گسترده قند و شکر به داخل کشور شروع شد و از آن زمان به بعد بسیاری از کارگران این کارخانه به تدریج با استفاده از قوانین بازنشتسگی پیش از موعد بازنشسته شدند.

این فعال کارگری در خصوص وضعیت کارگران باقیمانده در این کارخانه گفت: درحال حاضر از یکسو به دلیل تعطلیلی کارخانه بخش قابل توجهی از مطالبات کارگران پرداخت نشده است و از سوی دیگر به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه و همچنین ۴ درصد مربوط به سختی کار، شرایط بازنشستگی این کارگران پیچیده شده است.

شرایط كارگران سایر واحدهای تولید قند و تصفیه شكر خوزستان

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خورستان در خصوص شرایط كارگران سایر واحدهای تولید قند و تصفیه شكر این استان یادآور شد: کارخانه قند دزفول نیز پس واگذاری غیر اصولی به بخش خصوصی هفت سال پیش به دلیل بحرانی شدن صنعت شکر تعطیل شد و کارگران آن از طرق گوناگون بازنشسته شدند.

وی بابیان اینکه هم اکنون زمزه‌هایی در خصوص بازگشایی مجدد این واحد تولیدی به گوش می‌رسد، گفت: در صورت راه اندازی دوباره کارخانه قند دزفول حداقل ۶۰۰ کارگر در این کارخانه شاغل شده و علاوه بر آن از طریق کشت چغندر قند در مزارع اطراف کارخانه، شمار قابل توجهی در بخش کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

درویشی همچنین در خصوص وضعیت کنونی کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: هرچند در‌‌ همان دوران رکود صنعت شکر، کارخانه نیشکر هفت‌تپه یکی از واحدهای به‌شدت بحرانی محسوب می‌شد اما در حال حاضر این کارخانه بدون هیچ مشکلی مشغول به کار است.

وی گفت: از زمان واگذاری مدیدرت این کارخانه دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنایع مشکلات کارگران این کارخانه به تدریج مرتفع شده است.

درویشی گفت: در حال حاضر مطالبات کارگران این کارخانه به تدریج پرداخت شده و روند تولید به حالت عادی بازگشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز