خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

واكنش كارگران به فعالیت سیاسی تشكل‌های دولت‌ساز

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۰

چكیده: «به نظر می رسد برخی از تشكل های كارگری با عملكرد خود در سال های گذشته چنان كارنامه ای به ثبت رساندند كه حمایت مستقیم و غیر مستقیم آنها از هر كاندیدایی، جامعه ی كارگری را متقاعد می كند تا به كاندیدای دیگری رای دهند.»

در حالی كه كمتر از یك ماه تا انتخابات ریاست جمهوری دهم باقی مانده است، برخی از تشكل های رسمی كارگری پروژه ورود به انتخابات را كلید زده‌اند اما این اقدام با واكنش جمعی از فعالان كارگری در سایر طیف‌ها مواجه شده است. آنان معتقدند «تشكل‌های كارگری دولت ساز  از مقبولیت لازم به منظور ترغیب كارگران برای رای دادن به كاندیدایی خاص، برخوردار نیستند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته دبیر كل مجمع عالی نمایندگان كارگری كه یكی از سه تشكل رسمی به شمار می‌رود از اعلام آمادگی تشكل متبوع خود به منظور برگزاری نشستهایی با حضور نامزدهای ریاست جمهوری و نقد و بررسی برنامه های آنان در حوزه های مختلف خبر داده بود.

در همین رابطه «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری، تشكل كارگری مذكور را دولت ساز و فاقد مقبولیت در میان كارگران می‌داند.

به باور این فعال كارگری، «تشكل های دولت ساز  از مقبولیت لازم به منظور ترغیب كارگران برای رای دادن به كاندیدایی خاص، برخوردار نیستند».

این فعال كارگری با اشاره به فصل ششم قانون كار افزود: تشكل مذكور با تلاش معاونت روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و به منظور پیشبرد اهداف دولت ایجاد شده است.

به نظر می رسد برخی از تشكل های كارگری با عملكرد خود در سال های گذشته چنان كارنامه ای به ثبت رسانده‌اند كه حمایت مستقیم و غیر مستقیم آنها از هر كاندیدایی، جامعه ی كارگری را متقاعد می كند تا به كاندیدای دیگری رای دهند.

فعالیت سیاسی زیر سایه تشكل های صنفی

روشن است نحوه‌ی صحیح ورود تشكل های كارگری به مساله ی انتخابات مستقل از میزان مقبولیت این تشكل ها است. چگونگی ورود تشكل های مستقل و رسمی كارگری به انتخابات ریاست جمهوری دهم مساله ای سرنوشت ساز است. به باور برخی ناظران، « فعالان كارگری نباید زیر پرچم تشكل صنفی به فعالیت سیاسی دست بزنند».

«غلامرضا خادمی زاده» رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور معتقد است: اظهار نظر فعالان كارگری زیر پرچم تشكل صنفی ممنوع است ولی آنها می توانند بدون استفاده از نام تشكل های كارگری به فعالیت سیاسی مشغول باشند.

به گفته‌ی این فعال صنفی، « حمایت تشكل های كارگری از كاندیدایی خاص به این شائبه دامن می زند كه منافع صنفی كارگران فدای زد و بند های پشت پرده ی سیاسی شود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز