خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض معدن‌كاران؛

پلیس آفریقای جنوبی به تجمع کارگران اعتصابی یورش برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲

گفته می‌شود افریقای جنوبی با بد‌ترین تنش و ناآرامی‌های کارگری از زمان از بین رفتن رژیم آپارتاید در سال ۱۹۹۴ میلادی مواجه است.

پلیس آفریقای جنوبی روز چهارشنبه با یورش به محل تجمع هزاران کارگران اعتصابی معترض در استان شمال غرب، اجتماع آنان را بر هم زد.

به گزارش ایلنا، این کارگران در اعتراض به تصمیم شرکت «انگلو آمریکن» بزرگ‌ترین تولید کنندگان پلاتینیوم جهان برای اخراج گروهی معدنچیان اعتصابی، اقدام به تجمع در برابر دفتر اتحادیه ملی معدنکاران افریقای جنوبی در شهر روستنبرگ کرده بودند.

براساس این گزارش، پلیس آفریقای جنوبی نیزگفته است که این تجمع اعتراضی را بدلیل نداشتن مجوز، برهم زده است.

کارگران معترض همچنین در جریان این تجمع قصد داشتند که عضویت خود را در اتحادیه ملی معدنکاران به صورت حضوری لغو کنند.

درهمین حال نمایندگان معدنچیان اعتصابی گفته‌اند که درصدد گرفتن مجوز برای برگزاری یک تجمع در برابر دفتر اتحادیه یاد شده در روز پنجشنبه هستند.

آنان عنوان می‌کنند که اتحادیه ملی معدنکاران در حال حاضر مبدل به مانعی در راه مذاکرات جاری میان معدنچیان اعتصابی و شرکت آنگلو آمریکن شده است.

معدنچیان اعتصابی شرکت آنگلوآمریکن خواستار افزایش حقوقشان تا ۱۶ هزار رند (بیش از ۱۹۰۰دلار) در ماه شده‌اند.

تاکنون مذاکرات نمایندگان این معدنچیان و شرکت آنگلوآمریکن نتیجه بخش نبوده است.

شرکت آنگلوآمریکن بزرگ‌ترین تولید کنندگان پلاتینیوم جهان روز جمعه گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۱۲ هزار کارگر اعتصابی این شرکت را در آفریقای جنوبی اخراج کند.

بنا بر این گزارش، این شرکت با صدور بیانیه‌ای گفته است اخراج این معدنچیان بدلیل عدم توجه به التیماتوم‌های صورت گرفته برای بازگشت به کار بوده است.

درهمین حال نمایندگان کارگران شرکت ˈآنگلو آمریکن ˈ تهدید کرده‌اند که در صورت عملی شدن اخراج معدنچیان اعتصابی، این شرکت با آشوب‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

شرکت آنگلوآمریکن در بیانیه یاد شده گفته است در جریان اعتصاب بیش از سه هفته گذشته کارگران، این شرکت بیش از ۷۰۰ میلیون رند (افزودن بر ۸۴ میلیون دلار) از درآمدش را از دست داده است.

در بخش معدن آفریقای جنوبی بیش از ۷۵ هزار کارگر در اعتصاب بسر می‌برند.

گفته می‌شود افریقای جنوبی با بد‌ترین تنش و ناآرامی‌های کارگری از زمان ازبین رفتن رژیم آپارتاید در سال ۱۹۹۴ میلادی مواجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز