خبرگزاری کار ایران

كسری تجاری آمریكا با چین ۲/۷ میلیون آمریكایی را بیكار كرد

در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ میلادی افزایش شدید کسری تجاری با چین موجب از دست رفتن بیش از ۲/۷ میلیون فرصت شغلی در آمریکا شده است.

ایلنا: مؤسسه سیاست‌های اقتصادی آمریکا اعلام کرد افزایش چشمگیر کسری تجاری آمریکا با چین در سالهای اخیر موجب بیکاری بیش از ۲/۷ میلیون نفر در این کشور شده است.

موسسه سیاستهای اقتصادی آمریکا افزود: در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ میلادی افزایش شدید کسری تجاری با چین موجب از دست رفتن بیش از ۲/۷ میلیون فرصت شغلی در آمریکا شده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، آمریکا به شدت از سیاستهای ارزی چین انتقاد می‌کند و بر این باور است که کاهش ارزش یوان از سوی دولت چین که با هدف گسترش صادرات این کشور است به ضرر تجارت عادلانه در بازارهای بین المللی است.

بر این اساس، بیش از ۷۷ درصد این رقم معادل 2/1 میلیون فرصت شغلی از دست رفته در اقتصاد آمریکا مربوط به بخش صنایع است. کسری تجاری آمریکا با چین در سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۲۹۵ میلیارد دلار رسید.

کنگره آمریکا قصد دارد با وضع قوانین جدید دولت را برای مقابله با سیاستهای ارزی ناعادلانه چین تحت فشار قرار دهد. چین با پیشی گرفتن بر ژاپن به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

روبرت اسکات کار‌شناس ارشد اقتصادی تاکید کرد، اقدام دولت چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش کسری تجاری آمریکا با چین داشته است.

وی افزود علی رغم افزایش ارزش یوان در برابر دلار طی ماههای اخیر ارزش یوان هنوز ۳۳ درصد کمتر از ارزش واقعی آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز