خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه كارگران لبنان در گفت‌وگو با ایلنا:

تأمین معیشت كارگران از ابتدایی‌ترین وظایف دولت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۳

طبقه كارگر به هیچ عنوان نباید قربانی مسائل سیاسی شود/ نیازهای طبقه كارگر باید در تفكرات راهبردی سیاستمداران هر جامعه نهادینه شود.

رئیس اتحادیه كارگران لبنان با تاكید بر این‌كه اهمیت دادن به اوضاع معیشتی كارگران در هر جامعه از جمله ابتدایی‌ترین وظایف مسئولان است، هشدار داد كه طبقه كارگر به هیچ عنوان نباید قربانی مسائل سیاسی شود.

«غسان غصن» با تاكید بر اینكه اهمیت رسیدگی به نیازهای طبقه كارگر باید در تفكرات راهبردی سیاستمداران هر جامعه نهادینه شود؛ به ایلنا گفت: «ضروری است نیازهایی كه شاید تنها جنبه مادی نداشته باشند، مثل احترام به كرامت انسانی و دریافت حس همدردی در اولویت قرار داشته باشد.»
وی ادامه داد: «رسیدگی به اوضاع كارگران و تلاش برای بهبود اوضاع معیشیتی آنها شعار خوش آب و رنگی است كه به بسیاری از سیاستمداران در تكیه زدن بر عرصه قدرت كمك كرده است و همین قشر مظلوم كه گاه نربان ترقی عده‌ای از دولتمردان بودند، بعد از به قدرت رسیدن آنها نخستین گروهی بوده‌اند كه از فهرست بلندبالای وعده‌های انتخاباتی حذف شده‌اند.»
غصن همچنین گفت كه یكی از شاخص‌های پیشرفت در هر جامعه‌ای ایجاد نوعی مصونیت برای كارگران آن جامعه است تا قربانی سیاسی‌كاری نشده و احقاق حقوق آنها در هر شرایطی تضمین شود.
وی افزود كه طبقه كارگر در هر جامعه قلب تپنده آن جامعه است ولی متاسفانه امروز شاهد آن هستیم كه با اندكی تغییر در وضعیت اقتصادی كشورها، قشر كارگر نخستین گروهی است كه متحمل آثار سوء آن می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز