خبرگزاری کار ایران

کشته شدن بیش از ۱۰۰ کارگر بنگلادشی در آتش سوزی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۲

در زمان آتش سوزی بیش از هزار کارگر در ساختمان ۹ طبقه این کارخانه حضور داشتند و تعدادی از کشته شدگان برای فرار از آتش خود را از طبقه‌های بالای ساختمان به پایین پرت کردند.

در جریان آتش سوزی در یک کارخانه تولید پوشاک در «داکا»، پایتخت بنگلادش حداقل ۱۰۴ کارگر کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، به گفته مقام‌های آتش نشانی تعدادی از کشته شدگان برای فرار از آتش خود را از طبقه‌های بالای ساختمان به پایین پرت کردند.
سرگرد «محمد محبوب»، مدیر عملیات آتش‌نشانی بنگلادش به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که جست‌و‌جو برای پیدا کردن اجساد هم‌چنان ادامه دارد و احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان این حادثه بیش از رقم اعلام شده باشد.
به گفته محمد محبوب، این ساختمان خروجی اضطراری نداشته و به این دلیل که حریق از طبقه همکف آغاز شده و هر سه راه‌پله ساختمان نیز از این طبقه می‌گذرد، کارگران در طبقات بالا مانده و راه خروج نداشته‌اند.
این مقام آتش‌نشانی افزود که «اگر دست‌کم یک خروجی اضطراری در این ساختمان تعبیه شده‌بود شمار تلفات این حادثه به مراتب کمتر از این بود.»
در زمان آتش سوزی بیش از هزار کارگر در ساختمان این کارخانه حضور داشتند.

یکی از قربانیان درباره چگونگی نجات یافتن خود گفت: «احساس کردم آتش همه جا را فرا گرفته است. کارگر‌ها با عجله از ساختمان فرار می‌کردند من و یکی دیگر از همکارانم از پنجره طبقه چهارم به بیرون پریدیم.»
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که آتش سوزی از انبار کارخانه شروع شده است ولی دلیل آن هنوز مشخص نشده است.
این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پوشاک در بنگلادش است و محصولاتش را به سفارش شرکت‌های غربی بزرگ مانند C&A تولید می‌کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز