خبرگزاری کار ایران

به دنبال اعتصاب سراسری:

کارگران راه‌آهن پرتغال، رفت و آمد ریلی را متوقف کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۹

سخنگوی اتحادیه کارکنان راه‌آهن پرتغال (سی‌ پی) گفت که از بین ۵۸ قطاری که قرار بود در روند حمل و نقل داخلی مشارکت داشته باشند، تنها شش قطار حرکت کردند.

به دنبال اعتصاب کارکنان بخش راه‌آهن پرتغال در اعتراض به کاهش دستمزد‌ها که بخشی از برنامه دولت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شمار می‌رود، رفت و آمد از طریق خطوط راه‌آهن متوقف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنا پورتلا» سخنگوی اتحادیه کارکنان راه‌آهن پرتغال (سی‌پی) گفت که از بین ۵۸ قطاری که قرار بود در روند حمل و نقل داخلی مشارکت داشته باشند، تنها شش قطار حرکت کردند.

وی افزود که این اعتصاب‌ها تا بعدازظهر امروز ـ یکشنبه ـ دارد ولی تاثیری بر حمل و نقل بین‌المللی نخواهد داشت.

پرتغال در سال جاری میلادی شاهد چندین اعتصاب سراسری در اعتراض به برنامه ریاضت اقتصادی دولت بوده است.

بحران بدهی‌ها اقتصاد پرتغال را دچار بد‌ترین رکود از دهه ۷۰ میلادی کرده است و میزان بیکاری را تا حدود ۱۶ درصد افزایش داده است.

انتظار می‌رود سال ۲۰۱۳ میلادی هم اقتصاد این کشور برای سومین سال متوالی در رکود باشد و میزان بیکاری شش دهم درصد افزایش پیدا کند.

دولت ائتلافی امیدوار است با افزایش بی‌سابقه مالیات‌ها، ۳۰ درصد به درآمد خود اضافه کرده و در عین حال دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از طریق کاهش مستمری بازنشستگان و کاهش هزینه بهداشتی صرفه‌جویی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز