خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار اعلام كرد:

۲۰۰ میلیون نفر بیکارند/جهان نیازمند ۴۷۰ میلیون فرصت شغلی جدید

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۰

«سیاست‌های فعلی برای مقابله با بحران جهانی شکست خورده و نتوانسته منجر به جلوگیری از افزایش بیکاری در اقتصادهای پیشرفته شود. همچنین باعث به تاخیر انداختن رشد در کشورهای نوظهور و در حال توسعه شده است.»

سازمان جهانی کار با اعلام وجود ۲۰۰ میلیون نفر بیکار در نقاط مختلف جهان، از نیاز کشور‌ها به ایجاد ۴۷۰ میلیون فرصت شغلی جدید در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ خبر داد.

سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به برگزاری جلسات بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هشدار داد: چشم انداز خوبی از بازیابی مشاغل وجود ندارد و تلاش‌ها نتوانسته منجر به ایجاد اشتغال و کاهش فقر در سطح بین المللی شود.
سیاست‌های فعلی برای مقابله با بحران جهانی شکست خورده و نتوانسته منجر به جلوگیری از افزایش بیکاری در اقتصادهای پیشرفته شود. همچنین باعث به تاخیر انداختن رشد در کشورهای نوظهور و در حال توسعه شده است.
چشم انداز اشتغال در اروپا، ایالات متحده و ژاپن تیره و تار بوده و نرخ بیکاری جوانان در جنوب اروپا و شمال آفریقا به صورت غم انگیزی بالا است. از سویی دستمزدهای واقعی عملا راکد است و به جز کشور چین، نابرابری درآمد‌ها در بسیاری از کشور‌ها گسترده‌تر است.
سازمان بین المللی کار تخمین می‌زند که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر بیکار در سراسر جهان وجود داشته باشد که ۷۴ میلیون نفر از آن‌ها جوان هستند. با توجه به رشد جمعیت افراد در سن کار، حدود ۴۷۰ میلیون شغل جدید بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۳۰ مورد نیاز است. علاوه بر این، حدود ۸۷۰ میلیون نفر از زنان و مردان در سراسر جهان از درآمد کافی برخوردار نیستند.
سیاست‌های پولی و مالی نتوانسته به اثربخشی مناسبی در اقتصاد‌ها منجر شود. برای پرداختن موثر به نگرانی‌ها درباره شغل و معیشت باید سیاست‌های بین المللی هماهنگی وجود داشته باشد.
در برخی از کشو‌ها ابتکاراتی از جمله افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها با تاکید بر گزینه‌های ایجاد اشتغال، تسهیل شرایط اعطای وام به شرکت‌های کوچک و متوسط، تقویت کف حمایت اجتماعی، بالا بردن حداقل دستمزد و افزایش فرصت‌های آموزشی به خصوص برای جوانان دنبال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز