خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های جدید مالزی برای ساماندهی كارگران مهاجر

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۳

چكیده: «بر اساس اعلام وزارت کشور مالزی برخی از کارگران خارجی با مالیات ارزان یک بخش ویژه وارد مالزی می‌شوند اما پس از ورود در بخش‌های دیگر کاری فعالیت می‌کنند.»

وزارت کشور مالزی به منظور کنترل نیروی کار مهاجر خارجی در بخش‌های مختلف، برنامه‌های جدیدی را به اجرا درآورده است.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، این اقدام وزارت کشور مالزی با هدف ساماندهی کارگران مهاجر این کشور و تنظیم جریان ورود نیروی کار و انتقال آن به سایر بخش‌ها صورت گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت کشور مالزی برخی از کارگران خارجی با مالیات ارزان یک بخش ویژه وارد مالزی می‌شوند اما پس از ورود در بخش‌های دیگر کاری فعالیت می‌کنند.

به نظر می‌رسد دولت مالزی به دنبال استفاده از سیستم تک مالیاتی است که در حال حاضر در برخی کشورهای خاورمیانه اعمال می‌شود.

براساس این رویه، همه کارگران خارجی هنگام ورود به مالزی یک مالیات مساوی پرداخت کرده سپس در بخش‌های مورد نیاز به کار گرفته می‌شوند.

در حال حاضر مالیات ورودی کارگران خارجی به مالزی در بخش کشاورزی ۴۷۰ رینگیت (۴۷۰ هزار تومان)، بخش کارخانه‌ای ۱۲۵۰ رینگیت (یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان) و بخش خدمات ۱۸۵۰ رینگیت (یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان) است.

 هم اکنون سه میلیون کارگر مهاجر در مالزی مشغول به کار هستند که ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل داده است؛ یک میلیون نفر از این کارگران دارای مجوز کار و بقیه کارگران غیر قانونی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز