خبرگزاری کار ایران

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:‌

پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در شهرداری مطابق برنامه ریزی است

کد خبر : ۱۰۰۲۷

مقایسه ارزیابی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها درمناطق و معاونت‌ها با میانگین مورد انتظار نشان می‌دهد که در بخش برنامه ریزی شهرداری تهران برای پروژه‌های در دست احداث رشد خوبی داشته است.

ایلنا: اعضای شورای اسلامی شهرتهران درچهارصد و نود و ششمین جلسه مستمع گزارش نظارتی شورا در تابستان ۹۱ از پروژه‌های شهرداری تهران بودند.

به گزارش ایلنا، رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه وبودجه شورا در تشریح گزارش نظارتی شورا از عملکرد شهرداری تهران درحسن اجرای مصوبه بودجه سال ۹۱ خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۰۳۷ پروژه‌های سرمایه‌ای مستمر و غیر مستمر شهرداری تهران در سال ۹۱ حدود ۷۹۲ پروژه در مناطق و ۲۴۵ پروژه توسط معاونت‌ها در سطح شهر در حال احداث است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را حدود ۲۷ درصد عنوان کرد و افزود: میانگین مورد انتظار در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، ۹۲/۲۸ درصد بوده است که بنابراین پیشرفت فوق رشد خوبی است.

خادم تصریح کرد: مقایسه ارزیابی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها درمناطق و معاونت‌ها با میانگین مورد انتظار نشان می‌دهد که در بخش برنامه ریزی شهرداری تهران برای پروژه‌های در دست احداث رشد خوبی داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه وبودجه شورا در پاسخ به اینکه چند درصد پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های جدید است، گفت: ۵/۱۹ درصد پروژه‌ها جدید است که اکثر این طرح‌ها مربوط به توسعه فضای سبز سرای محله و احداث گذر و... است که اعتبارات مورد نیاز آن‌ها ازقام محدودی را شامل می‌شود.

رسو خادم بیشترین علل تاخیر در پروژه‌ها را تامین زمین عنوان کرد وافزود: مطالعات، ضعف پیمان کار، تعلل دستگاه اجرایی، تغییر نقشه و مشخصات، تغییر پیمانکار، معارض تاسیساتی، معارض ملکی، طولانی شدن زمان مناقصه، نبود ساختمان مناسب جهت خرید کسری اعتبار از دیگر دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌ها است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا خاطر نشان کرد: ۵/۲۶ درصد از پروژه‌ها از طریق مناقصه عمومی، ۹ درصد از طریق مناقصه محدود و ۷/۷ درصد به بخش دولتی و ۲ درصد به بخش خصوصی واگذار می‌شود ا ین در حالی است که ۵۱ درصد پروژه‌ها نیز از طریق مناقصه عمومی و محدود به شرکت‌های وابسته به شهرداری واگذار می‌شوند.

وی افزود: در سالهای قبل بیش از ۸۵ درصد پروژه‌ها به شرکت‌های وابسته به شهرداری واگذار می‌شد.

رسول خادم در خاتمه طی پیشنهاداتی از شهرداری خواست تا به منظور تسهیل در اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای قبل از شروع عملیات اجرایی، واحد اجرایی نسبت به انجام مطالعات توجیهی، تعیین مشخصات، برآورد کل، حجم عملیات، زمانبندی اجرا و میزان اعتبار مورد نیاز برای هر یک از اجزاء پروژه اقدام کند. و هرگونه تغییر در کاربری، بهره‌برداری و عنوان پروژه‌های اجرایی مصوب با ارائه مستندات لازم و گزارش توجیهی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

همچنین محل اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای بر اساس توجیهات اقتصادی، اجتماعی، ترافیکی و زیست‌محیطی و بر اساس نیازهای محله‌ای، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و شهر تعیین شود.

از سوی دیگر در بخشی از این پیشنهادات آمده است، شهرداری تهران در طراحی بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ساختمانهای اداری، نیاز ذینفعان اعم از معلولین، بانوان، کودکان و سالمندان را با بررسی می‌دانی مشخص و مدنظر قرار دهد.

و نیز واگذاری اجرای پروژه به مناطق متناسب با توان اجرایی و فنی مناطق باشد.

خادم تاکید کرد: هرگونه افزایش اعتبار پروژه‌ها و مبالغ قرارداد‌ها علاوه بر میزان مقرر در مجوزهای قانونی، مستلزم ارائه اصلاحیه همراه با توضیح برنامه عملیاتی به منظور اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.

در ادامه جلسه حسابرس مستقل شورای اسلامی شهرتهران، صورت‌های مالی شرکت پیام رسا و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را برای سال مالی، منتهی ۱۳۸۸ مشروط اعلام کرد.

وی همچنین صورت مالی شرکت همشهری برای سال مالی ۱۳۸۸ را از نظر مالی و استانداردهای حسابداری، مطلوب ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز