خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

بهره برداری از فاز آخر شهید باکری/شاه بیت فعالیتهای عمرانی شهر تهران افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۰

شاه بیت فعالیت‌های عمرانی شهر تهران پل صدر، تونل امیرکبیر و فاز آخر شهید باکری است که با افتتاح آن‌ها تعداد پروژه‌های باقی مانده از انگشتان دست نیز کمتر خواهد شد.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهر تهران با اشاره به افتتاح ۲ تقاطع غیر هم سطح از مجموع پل‌های شهید باکری گفت: با افتتاح پروژه صدر و تونلامیر کبیر اولئویت‌های عمرانی شهر تهران به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا "مازیار حسینی" در حاشیه بازدید از آخرین فاز بزرگراه شهید باکری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آخرین فاز مجموعه پل‌های شهید باکری از تکنولوژی ساخت ویژه برای اولین بار در دنیا برخوردار است اظهار کرد: دهانه پایه وسط این پل ۹۶ متر است که ملا موفق شدیم بدون کابل این پل را با شیب و توجه به تمام زیبایی‌ها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ساخت پل‌های تقاطع غیرهم سطح شهید باکری با بزرگراه تهران – کرج دچار مشکل نشدیم و حتی یک روز به این بزرگراه و خط ۵ مترو تهران به دلیل بار عمرانی مسدود نشد تاکید کرد: سال گذشته با بهره برداری از ۲ پل تقاطع غیر هم سطح شهید باکری با بزرگراه تهران – کرج توانستیم در کنترل ورودی ترانزیت تهران – کرج تاثیرگذار باشیم امیدواریم با افتتاج یکی از این پل‌های غیر هم سطح نیز شاهد کاهش بار ترافیکی تهران – کرج به ویژه در شیخ فضل الله باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه شهید باکری دارای ۷ تقاطع غیر هم سطح بود که پرونده این پروژه نیز در حال بسته شدن است گفت: هم اکنون در حال مرحله آسفالت این دو تقاطع هم سطح هستیم و امیدواریم اواخر شهریور ماه جاری یا اوایل مهرماه امسال شاهد زیر بار رفتن این ۲ پل نیز باشیم.بر این اساس فصل آخر در بزرگراه شهید باکری که از بلوار سیمون بولیوار آغاز و از بزرگراه‌هایی همچون نیایش، رسالت، آسیت الله کاشانی عبور کرده به زودی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: در واقع شهروندانی که می‌خواهند از سمت بزرگراه کرج به شهید باکری و شمال تهران حرکت کنند با انتخاب یکی از این پل‌های غیر هم سطح می‌توانند مسیر خود را انتخاب کنند. همچنین کسانی که از غرب شهید باکری می‌خواهند به مرکز شهر بروند نیز می‌توانند با انتخاب یکی دیگر از این پل‌ها مسیر خود را انتخاب کنند.

معاون شهردار تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: شاه بیت فعالیت‌های عمرانی شهر تهران پل صدر، تونل امیرکبیر و فاز آخر شهید باکری است که با افتتاح آن‌ها تعداد پروژه‌های باقی مانده از انگشتان دست نیز کمتر خواهد شد.

مازیار حسینی با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه امسال تراز صفر بزرگراه صدر به بهره برداری می‌رسد گفت: با اقدامات انجام شده تراز صفر بزرگراه صدر به شکل یک بزرگراه کامل در آمده است و با توجه به نصب کامل قطعات پل صدر امیدواریم در مهر ماه به صورت آزمایشی به بهره برداری می‌رسد.

معاون شهردار تهران درباره تونل امیرکبیر گفت: تونل امیرکبیر نیز در مراحل عملیات آسفالت سازی است و تا پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید به این ترتیب پروژه‌های اولویت دار شهر تهران در زمان اعلام شده به بهره برداری می‌رسد.

حسینی در ادامه درباره پل کن گفت: قسمت جنوبی پل که سال گذشته بر اثر بارش شدید باران تخریب شده بود با برنامه ریزی و قراردادهای بسته شده با یکی از کارخانه‌های داخلی تولید پل فلزی در اراک در حال ساخته شدن است و دهه فجر امسال نصب و به بهره برداری می‌رسد به این ترتیب نگرانی‌های موجود در این بخش نیز حل خواهد شد. اگر چه هم اکنون ما یک پل فلزی قوسی را به منظور استفاده نصب کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: بر اساس نظر سنجی صورت گرفته، رضایتمندی مردم تهران از بزرگراه امام علی صدر در صد است.

مازیار حسینی همچنین از تهیه نقشه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تهران خبر داد و گفت: در حادثه کن به این نتیجه رسیدیم که باید مطالعات دقیقی صورت گیرد تا در صورت بروز مشکلاتی از این قبیل به سرعت بتوانیم موضوع را هدایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز