خبرگزاری کار ایران

بسیج امکانات شهرداری منطقه ۱۰ برای مبارزه با جوندگان موذی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۹

با توجه به انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی و ضرورت پاکسازی شهر از وجود اینجانوران، از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰۰۰ منفذ موش شناسایی و مسدود شده است.

ایلنا:‌ طرح مبارزه با جانوران موذی شهری با اجرای تمهیدات ویژه و جلب مشارکت‌های مردمی، آموزش و اطلاع رسانی در سطح نواحی سه گانه منطقه ۱۰ در دست اجراست.

به گزارش ایلنا، مهرداد زنگنه فر معاون امور شهری و فضای سبز با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی و ضرورت پاکسازی شهر از وجود اینجانوران، از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰۰۰ منفذ موش شناسایی و مسدود شده است.

وی با اشاره به راه‌های نفوذ موش به منازل گفت: سیستم‌های دفع زباله مجتمع‌های مسکونی، منافذ موجود در طبقات زیرین و تاسیسات، فاصله بین منازل و سطح آسفالت خیابان‌ها از جمله مواردی است که باعث ورود موش به منازل مسکونی می‌شود.
زنگنه فر یادآور شد: ادامه حیات و تکثیر و زاد و ولد جانوران موذی مستلزم فراهم بودن شرایط لازم (آب، غذا و پناهگاه) و فقدان بهداشت محیط می‌باشد که در صورت حذف این عوامل و شرایط، جمعیت آن‌ها کنترل خواهد شد.

معاون امور شهری و فضای سبز تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و طعمه گذاری در تمام مکان‌هایی که احتمال وجود لانه موش و محل زندگی آن‌ها هست (اماکن مخروبه و متروکه، اماکن دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن نظامی، معابر، کانال‌ها، انهار و فضاهای سبز و...) تعداد ۴۵۰ لاشه از طریق مبارزه مکانیکی و طعمه گذاری شیمیایی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات تصریح کرد: فعالیت‌های اطلاع رسانی از طریق نصب ۲۵۴ پلاکارد، توزیع ۷۰۰۰ بروشور و برگزاری ۷۸ ساعت دوره آموزشی انجام شده است همچنین عملیات بهسازی محیط از قبیل نصب دریچه، مسدود کردن منافذ با مصالح مقاوم و غیر مقاوم و تحویل تله کشنده و چسبی به متقاضیان انجام شد.

زنگنه فر از شهروندان خواست تا در دفع زباله‌های خانگی دقت کنند و از ریختن ضایعات به داخل مسیل‌ها و انهار خودداری نمایند تا موش‌ها امکان دسترسی به مواد غذایی و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده موش با شماره سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت کامل بهداشت محیط، هم محیط زیست شهری را که متعلق به خود آنهاست، پاکیزه و عاری از آلودگی نگهدارند و هم مانع از ازدیاد اینجانوران ناقل بیماری شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز