خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره مشکات در ۳۷۴ محله شهر تهران

کد خبر : ۱۰۰۶۷

این جشنواره با هدف الگوسازی، نشاط آفرینی، معرفی ظرفیت‌های محلی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های آموزش شهروندی در سطح ۳۷۴ محله شهر تهران برگزار می‌شود.

ایلنا: معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مجموعه جشنواره‌های مشکات را با هدف الگوسازی، نشاط آفرینی، معرفی ظرفیت‌های محلی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های آموزش شهروندی در سطح ۳۷۴ محله شهر تهران را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: با هدف ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نهادهای مردمی و آحاد و اقشار اجتماعی در مدیریت شهری، جشنواره مشکات در دی ماه امسال شهر تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره نخستین از نوع خود است که در آن تمام سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران مانند حمل و نقل و ترافیک، پیشگیری و مدیریت بحران، زیبا سازی و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، مدیریت پسماند، پارک‌ها و فضای سبز، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نقش دارند.

چشنواره مهارت‌های شهروندی کانون‌های آموزش تهران که به طور موجز «مشکات» نامیده می‌شود در واقع یک جشنواره علمی و آموزشی است که مرتبط بر فعالیت خانه‌های علم و زندگی می‌باشد. این جشنواره با هدف الگوسازی، نشاط آفرینی، معرفی ظرفیت‌های محلی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های آموزش شهروندی در سطح ۳۷۴ محله شهر تهران برگزار می‌شود و فعالیت کانون‌های خانه‌های علم و زندگی را به رقابت فرا می‌خواند.

رفیعی گفت: جامعه هدف جشنواره از بین نوجوانان، جوانان، والدین و اقشار فرهیخته محلی و نیز نهادهای آموزشی و فرهنگی از محلات هستند.

مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران محور‌ها و موضوع‌های جشنواره را همانا بازتاب مهم‌ترین مسائل شهر و دغدغه‌های مدیریت شهری عنوان کرد.

وی گفت: انتظار داریم، همکاری حداکثری مدیریت محله، سرای محلات و خانه‌های وابسته به ویژه اعضای خانه‌های علم و زندگی (به عنوان عامل محلی) و اعضای کانون‌های وابسته در آن نقش پررنگی داشته باشند و شرکت کنندگان می‌توانند در موضوعات اعلام شده، نظرات و آرا و اندیشه‌ها یا آثار خود را به صورت نوشتاری (داستان، خاطره، نمایشنامه کوتاه، پیام کوتاه یا جمله قصار، مقاله، شعر، و...) دیداری و تصویری (عکاسی و تصویربرداری غیر حرفه‌ای – شکار لحظه‌ها با دوربین تلفن همراه، ایجاد سایت و وبلاگ، نقاشی، گرافیک و کاریکاتور، طراحی پوس‌تر)، شنیداری (گزارش صوتی از موضوع مورد نظر در شهر) تولید و عرضه کنند.

شرط اصلی پذیرش این آثار، جنبه بارز و مستقیم آموزش شهروندی آن و توانایی اثر در شناساندن موضوع و انتقال مفهوم مورد آموزش به مخاطبان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز