خبرگزاری کار ایران

قالیباف اعلام کرد:

به مدیریت جهادی در شهرداری تهران افتخار می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۳۲

در حوزه های کاری در کشور ما در مقاطعی بحث های سیاسی و انتخاباتی مطرح می شود و افرادی هستند که حرف هایی می زنند و به تعبیری نان به نرخ روز می خورند و با بی انصافی حرف می زنند.

ایلنا:‌ شهردار تهران با بیان اینکه در 8 سال مدیریت شهری تهران، یک مدیریت جهادی حاکم بوده اما برخی با زیرپا گذاشتن انصاف این مدیریت را مدیریت کارگاهی نامیده اند، گفت: امروز 50 کیلومتر ساخت مترو در مسیر فرودگاه امام (ره) آغاز شده که 70 درصد آن طی 9 ماه گذشته انجام شده است. با همان تیم مدیریت سابق مترو که از سال 76 تا 84 بود و 80کیلومتر احداث کرده بودند، طی هشت سال گذشته دو برابر آن یعنی 166 کیلومتر در مترو کار انجام شده است و اگر این مدیریت کارگاهی است من به آن افتخار می کنم.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف امروز در مراسم راه اندازی آزمایشی تست سرد نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران، حدفاصل چهار راه ولی عصر(عج) تا بزرگراه آزادگان، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این پروژه و عذرخواهی از شهروندانی که به دلیل این پروژه دچار زحمت شدند گفت: امیدوارم از مهرماه از این ظرفیت خط 3 متروی تهران استفاده کنند.

وی با بیان این که مردم ما بسیار فهیم و دقیق هستند افزود: در حوزه های کاری در کشور ما در مقاطعی بحث های سیاسی و انتخاباتی مطرح می شود و افرادی هستند که حرف هایی می زنند و به تعبیری نان به نرخ روز می خورند و با بی انصافی حرف می زنند.

قالیباف با انتقاد از اینکه برخی این روزها می نویسند که تهران مدیریت کارگاهی نمی خواهد، گفت: این سخنان کار اصحاب رسانه نیست و وظیفه رسانه هاست که این سخنان را منتشر کنند و از این موضوعات با جامعه سخن بگویند تا موجب پیشرفت جامعه شود و من همواره از اصحاب رسانه تشکر می کنم.

شهردار تهران افزود: همیشه گفته ام از وظایف ذاتی شهرداری توجه به پروژه های عمرانی و خدماتی است و در این هشت سال با همکاری شورا سعی داشتیم تا وقت تلف نکنیم و به شهر کمک کنیم و در این راستا پروژه های فراملی زیادی در شهر اجرا شد و کیفیت و پروژه ها و قیمت تمام شده آنها و همچنین زمان پروژه ها همواره مورد توجه قرار گرفت.

قالیباف با اشاره به برخی از این پروژه ها اظهار کرد: بوستان ولایت، خط 3 مترو، بزرگراه آزادگان، یادگار امام(ره)، تونل رسالت، نیایش، پل صدر و دریاچه شهدای خلیج فارس را همه شهروندان شاهد هستند، اگر این مدیریت کارگاهی است من به آن افتخار می کنم و افتخار دارم تا سروقت زباله مردم در شهر را جمع می کنم.

شهردار تهران با اشاره به پایان این دوره مدیریت شهری در سه شنبه هفته آینده گفت: همه می دانند پیش از این دوره چطور زباله های شهردر خیابان می ماند، همه 40 سال شیرابه زباله ها در کهریزک را به خاطر دارند که چگونه مخرب محیط زیست بود، اما فکر می کنند که از ابتدا سیستم مکانیزه جمع آوری زباله به این شکل بوده است و می بینیم که امروز چطور در منطقه 4 زباله ها حمل می شود و در کارخانه تبدیل به برق می شوند و یا سرانه فضای سبز از 8متر به 15 متر به ازای هر نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: می گویند ما جامعه محوری و فرهنگ را متوجه نیستیم، ما همواره به وظایف خود عمل کردیم اما این که شهرداری کتاب بنویسد وظیفه اندیشمندان است که آن را انجام دهند و ما باید در این زمینه بستر را فراهم کنیم که تولید اندیشه با عدالت را داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: در جنوب شهر بچه های مستضعفی هستند که باید در اولویت استفاده از 300 کتابخانه ای باشند که در شهر ساخته شده است و از 70 کتابخانه شبانه روزی شهر استفاده کنند.آیا اینها اقدامات فرهنگی نیست؟

قالیباف تصریح کرد: خانه های سلامت در حوزه بهداشت و پیشگیری به گفته وزیری که در دولت فعلی مستقر است بی نظیر است.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه هنر طی سال های اخیر گفت: قبل از این دوره مدیریت شهری چند هزار صندلی در سینماهای شهر بوده است؟کسانی که روزی مسئول فرهنگ بودند آمار دهند که چه کرده اند. در این دوره 5 هزار صندلی سینما با کیفیت و استاندار ساخته شد و 4500 صندلی تئاتر و آمفی تئاتر ساخته شده و حتما سینماهای قبل را به یاد دارید.

وی افزود: از افتخارات ماست که طی این دوره 300 مسجد در سطح شهرساخته شده است، 50 مسجد در دست ساخت است و 100 زمین مسجد به طور قطعی در اختیار خیرین مسجد ساز قرار گرفته است. شما که این حرف ها را می زنید کارنامه ارائه دهید که در گذشته که در فرهنگ کشور حضور داشتید چه کردید و حتما مردم نیز آنقدر منصف هستند که به درستی قضاوت کنند.

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد: این که بنده بگویم همه این اقدامات را به تنهایی انجام داده ام یک ادعاست. زحمت کشان بسیاری که برخی ازآنها از دهه 70 حضور داشتند به طور گمنام در همه این پروژه ها فعالیت کرده اند.

قالیباف با بیان این که افرادی که در متروی تهران زحمت می کشند بسیار زحمت کش هستند و باید به آنها خدا قوت گفت، افزود: از سال 76 تا سال 90 یک تیم ثابت مدیریتی در متروی تهران زحمت می کشید، تصمیم می گرفتند و کار می کردند و این افراد تا سال 84 یک کارنامه دارند و از این سال تا سال 92 نیز کارنامه ای دیگر دارند.

وی افزود: روزی که به شهرداری آمدم بدون این که تیم مدیریتی مترو تغییر یابد کار را آغاز کردیم، تا سال 84 تیم مدیریت مترو با هر دو دولت اصلاحات و سازندگی همراه بود و تلاش می کرد تا کار مترو پیش رود، اما از زمانی که به شهرداری آمدم به هر دلیلی دولت با ما همکاری نداشت و از ما حمایتی نمی کرد، اما با همه سابقه گذشته این تیم تا سال 84 با خط 5 مترو تنها 80 کیلومتر کار کرده بود.

قالیباف افزود: امروزاحداث 50 کیلومتر خط مترو در مسیر فرودگاه امام (ره) آغاز شده است که 70 درصد آن طی 9 ماه گذشته انجام شده است. با همان تیم مدیریت سابق مترو که از سال 76 تا 84 مشغول به کار بودند و 80 کیلومتر احداث کرده بودند، طی 8سال گذشته دو برابر آن یعنی 166 کیلومتر در مترو کار انجام شده است.

وی افزود: تا سال 84 فقط 370 واگن آمد و 40 ایستگاه مترو احداث شد. این در حالی بود که حمایت دولت نیز وجود داشت و متوسط کار 5/ 2 کیلومتر در سال بود، اما با استفاده از همان ظرفیت از سال 84 تا 92 به اندازه طول تاریخ مترو که طراحی آن قبل انقلاب بوده و اجرای آن از دهه 60 آغاز شده است کار انجام گرفته است. پس مدیریت شهری فهمی از حمل و نقل دارد و حتما تغییری در مدیریت جدید شهر اتفاق افتاده که از این ظرفیت استفاده کرده و این امتیاز مدیریت جدید است و ما معتقدیم شهر باید با خلاقیت، ابتکار، گذشت و پیگیری پیش رود و نباید با شرایط سیاسی زحمات کشیده شده را نادیده بگیریم.

قالیباف تصریح کرد: امروز واگن ها از 370 به 1200 واگن رسیده و بیش از 30 کیلومتر تونل آماده داریم و 50 کیلومتر در مسیر فرودگاه ریل گذاری می شود و همچنین کار متروی ورامین نیز در حال انجام است، پس در شرایط سیاسی بی انصافی نکنیم و چیزی را نادیده نگیریم.

شهردار تهران با با بیان این که هرکاری کردیم برای خدا بوده و جوانمردی، ادب و اخلاق لازمه زندگی است که مبنای انقلابمان بوده است را باید رعایت کنیم، گفت: معتقدیم تهران در مسیر پیشرفت و عدالت قرار گرفته و در حوزه های اجتماعی، عمرانی، خدماتی، شفافیت مالی، اقتصاد شهری، هوشمند سازی، محیط زیست، حقوق شهروندی و... کارهای زیادی انجام شده که هر چند برای مردم ما کافی نیست اما در حد بضاعتمان کاررا انجام داده ایم.

وی افزود: در طول ماه سه روز را پیدا نمی کنید که من اذان صبح در خانه باشم و یا شب ها زودتر از 9-10 شب به منزل بروم.

قالیباف با اشاره به ویژگی های خط 3 متروی تهران گفت: این خط در بخش جنوبی مشکلات زیادی داشت، اما من روزی که به شهرداری آمدم گفتم که مبنای کارمان جنوب شهر است و امروز بزرگترین خط مترو که جنوب غرب را شمال شرق متصل می کند از جنوب آغاز شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سالیان سال بسیاری افراد در شهر می گفتند که مشکل پادگان ها را حل می کنند، گذرهای بسته را باز می کنند و... و طی این سال ها اگر مدیریت کارگاهی نبود این کارهایی که امروز شاهد آن هستیم انجام نمی شد، اما ما نگاهمان این است که این مدیریت به جای مدیریت کارگاهی، مدیریت جهادی است و به آن افتخار می کنیم چراکه مبنای آن انسانیت، دیانت و نزدیکی به انسان هایی است که آنها را در اولویت رسیدگی می دانیم.

قالیباف تصریح کرد: ما به این فرهنگ جهادی که انقلابمان آن را فراهم کرده افتخار می کنیم و معتقدیم این فرهنگ بر مسائل کشور در همه حوزه ها نجات بخش است و به آن مدیریت کارگاهی نمی گوییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز