خبرگزاری کار ایران

دیپلماسی عمومی كلید كاهش تحریمهای زیست محیطی؛

افتتاح دو پروژه زیست محیطی در شرق تهران

کد خبر : ۱۰۳۳۷۶

بر اساس فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در سال گذشته جایزه بنیاد جهانی انرژی به شهرداری تهران به علت استفاده از انرژی های نو تعلق گرفت.

ایلنا:‌ بوستان انرژی و خانه محیط زیست در پهنه شرق تهران با حضور مدیران ارشد شهرداری و اعضاء شورای اسلامی شهر تهران در 19 شهریورماه سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا، محمد هادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: با عنایت به اینكه آزاد سازی قیمت حامل های انرژی هزینه انرژی را در بحث نگهداشت شهر بالا برده است، لذا توسعه استفاده از انرژی های نو مانند انرژی خوشیدی و بادی در دستور كار شهرداری تهران قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه یكی از اهداف احداث پارك انرژی آموزش و فرهنگ سازی است گفت: این پروژه با همكاری ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و منطقه 4 اجرا شده و امیدوار هستیم كه تا پایان سال 93 در هر منطقه حداقل یك پارك انرژی احداث شود و بتوانیم در بسیاری از المانهای شهری با كاربرد انرژی های نو مصرف انرژی را كنترل كرده و آن را كاهش دهیم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اذعان اینكه تا كنون 212 آبگرمكن خورشیدی در سطح شهر تهران نصب و راه اندازی شده كه با راه اندازی 9 عدد دیگر در بوستان الغدیر به تعداد 221 دستگاه می رسد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران سالیانه 10 درصد از روشنایی پاركها باید سولار باشد كه خوشبختانه در این زمینه بر اساس برنامه پیش رفته و سازمان پاركها استفاده از انرژی سولار را در پاركهای جدید سطح شهر برنامه ریزی نموده است.

حیدرزاده گفت:بر اساس فعالیتهای صورت گرفته در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در سال گذشته جایزه بنیاد جهانی انرژی به شهرداری تهران به علت استفاده از انرژی های نو تعلق گرفت.

وی در ادامه به افتتاح خانه محیط زیست در شرق تهران اشاره كرد و گفت: تا پایان شهریور ماه علاوه بر پهنه شرق، پهنه‌های غرب و جنوب را هم افتتاح خواهیم كردو خانه های محیط زیست در شهر تهران به 5 عدد افزایش پیدا می كند كه شمال آن در منطقه 3، مركز منطقه 6، جنوب منطقه 16، غرب منطقه 2 و شرق منطقه 4 قرار دارد.

حیدرزاده اظهار كرد: این خانه ها محلی است برای فعالیت تشكلهای زیست محیطی و فعالان محیط زیست كه بتوانند به عنوان یك بازو به مدیریت شهری در فعالیت های محیط زیستی كمك نمایند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت تشكلهای زیست محیطی تاكنون فعالیتهای مطلوبی انجام داده‌ و توانسته اند از ظرفیت خود در آموزش و فرهنگ سازی و برگزاری مراسم های موضوعی و جشنواره ها استفاده نمایند

وی در ادامه با اشاره به این مطلب كه روند تخریب محیط زیست در كشور به حدی است كه جزء با مشاركت مردم نمی‌توانیم وضعیت محیط زیست را ساماندهی كنیم افزود: قطعاً تصمیم جدید سازمان محیط‌زیست باید این رویكرد را در سطح كشور تسری دهد كه استفاده از مشاركتهای مردمی در بهبود وضعیت محیط زیست یكی از اولویتها است.

حیدرزاده ادامه داد: ما در بسیاری از موضوعات محیط‌زیستی وضعیت نگران كننده‌ای داریم كه استفاده از ظرفیت تشكلها می‌تواند در زمینه‌های مختلف محیط زیست موثر واقع شود.

وی گفت: هم اكنون تشكلها در حوزه مردمی حضور معناداری داشته اند به عنوان مثال در بحث باغ گیاه شناسی نوشهر كه قرار بود در دولت قبلی تخریب شود با فعالیت تشكلهای مردمی توانست كمك نماید كه این ذخیره گاه اكولوژیكی پایدار بماند.

حیدرزاده با اشاره به فعالیت جدید تشكلهای مردمی و فعالان محیط زیست در قالب كمپینی تحت عنوان "نه به تحریم" گفت: در بسیاری از موضوعات داخلی كه تحریم بر كیفیت محیط زیست اثر گذاشته می‌توان هم از پتانسیل‌های داخلی استفاده كرد و هم با كمك لابی های بین المللی بعضی از موضوعات زیست محیطی كه مستقیماً با سلامت شهروندان در ارتباط است را از تحریم خارج كرد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه كمپین "نه به تحریم "تا‌كنون دو الی سه جلسه برگزارنموده‌ كه تداوم هم دارد اظهار كرد: خوشبختانه فعالیت سازمانهای زیست محیطی غیر دولتی كه در اواسط دهه 70 توسط بعضی تهدید قلمداد می‌شد، اكنون فرصتی برای نظام است كه این تشكلها در این حوزه و حوزه های دیگر به كشور كمك نمایند گرچه اعتقاد داریم بعضی از تشكلهایی كه دارای حاشیه هستند قطعاً باید از این گردونه خارج شوند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهردار‌‌ی ‌تهران گفت: امیدواریم هر كسی كه در مسند ریاست سازمان حفاظت محیط زیست نشست، عمومی سازی فرهنگ محیط زیست را در اولویت كاری خود قرار دهد و همه مردم بتوانند در حفاظت از محیط زیست نقش داشته باشند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز