خبرگزاری کار ایران

طلایی:‌

مخالفان اجرای طرح پیاده راه ۱۷ شهریور پس از اتمام از اجرای آن تشكر می‌كنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹

شاید به دلیل اخبار پراکنده و فضاسازی‌هایی انجام شده عده ای فكر كنند كه منافعتشان در خطر است اما اطمینان خاطر می‌دهیم که این پروژه هیچ تعارضی با منافع عمومی آن‌ها ندارد.

ایلنا: ‌ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: پس از اتمام این پروژه و بهره برداری از آن تمام کسانی که ممکن است امروز نقطه نظرات سئوال برانگیز و چالش برانگیز داشته باشند، از اجرای آن تشکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همراه با مدیرعامل سازمان زیباسازی و دیگر مدیران پروژه پیاده راه ۱۷ شهریور از بخش‌های مختلف این محور بازدید کردند.

مرتضی طلایی پس از بازدید از پروژه پیاده راه سازی ۱۷ شهریور با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران، اظهار کرد: ‌ اجرای پروژه‌های عمرانی به طور طبیعی زحماتی برای ساکنان و کسبه آن محل خواهد داشت که ما به سهم خود از این افراد عذرخواهی و در عین حال از همراهی و همکاری آنان در اجرای پروژه قدردانی می‌کنیم.

طلایی گفت: ‌ این طرح برای کسبه و ساکنان این محور آینده دارد، گفت: شاید به دلیل اخبار پراکنده و فضاسازی‌هایی انجام شده عده‌ای فکر کنند که منافعتشان در خطر است اما اطمینان خاطر می‌دهیم که این پروژه هیچ تعارضی با منافع عمومی آن‌ها ندارد.

وی ادامه داد: در صورتی که فروشندگان خودرو و موتورسیکلت تمایلی به تغییر شغل نداشته باشند می‌توانند با وجود محدودیت‌هایی کار قبلی خود را ادامه دهند و در ساعت مشخصی از شبانه روز محصولات خود را به داخل مغازه منتقل کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه تلقی عده‌ای از شهر عبارتست از آهن آلات، سیمان، اسفالت، جدول و خودرو، افزود: در چنین دیدگاهی شهر مدام برای خودرو‌ها توسعه می‌یابد و مشخص نیست که سهم انسان‌ها از شهر کجاست؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بدون شک پس از اتمام این پروژه و بهره برداری از آن تمام کسانی که ممکن است امروز نقطه نظرات سئوال برانگیز و چالش برانگیز داشته باشند، از اجرای آن تشکر می‌کنند، تصریح کرد‌: پروژه‌های دیگری هم در شهر انجام شد که ابتدا مخالفان بسیاری داشت ولی در پایان همه مخالفان از اجرای آن‌ها قدردانی کردند.

وی به اهمیت میادین امام حسین (ع) و شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: میدان امام حسین (ع) و پیشینه تاریخی آن در کنار مباحث اعتقادی ما اهمیت دو چندانی به این میدان داده در حالی که زمانی که بنده رئیس پلیس تهران بزرگ بودم این نقطه از شهر تهران یکی از محلهای پرآسیب بود. از سوی دیگر میدان شهدا که نقطه عطف تاریخ انقلاب ماست تا قبل از اجرای این پروژه هیچ نشانی از انقلاب اسلامی و رشادتهای آن دوران نداشت. از این رو پیوند دادن شهر انسان گرا و پیشینه این دو نقطه به طور طبیعی ما را به این سمت برد که به حدفاصل میان این دو نقطه توجه ویژه کنیم.

طلایی با اشاره به قرار گرفتن دو مسجد در دو میدان مورد اشاره تصریح کرد: در طول اجرای این پروژه باید بتوانیم با استفاده از فضاهای موجود فرهنگی، تاریخی و مذهبی علاوه بر کارکرد پیاده راهی این پروژه کارکرد پیوستی را هم برای آن تعریف کنیم و بتوانیم مسایل مذهبی، انقلابی و تاریخی را به درستی به شهروندان انتقال دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فضا برای حضور کار‌شناسان و صاحبنظران باز است، گفت: با اجرای این پروژه و در کنار آن تکمیل خیابان دماوند، بزرگراه امام علی (ع) و تعریض خیابان پیروزی این منطقه که از مناطق تاریخی شهر تهران است جایگاه اصلی خود را باز می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز