خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی امروز؛

لایحه «شهر دوستدار سالمند» تصویب نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۷

حداقل مزیت تصویب این طرح این است که مردم تهران خواهند دانست که شورای سوم به سالمندان بی‌توجه نبوده است.

ایلنا: در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران  لایحه «شهر دوستدار سالمند» بررسی شد اما به دلیل برخی از بندهای لایحه قرار شد تا مجددا لایحه در كمیسیون های مربوطه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا درباره  این مصوبه با بیان اینكه پیش بینی می‌شود که ۳۵ سال دیگر، از هر چهار شهروند تهرانی یک نفر بیش از ۶۵ سال سن داشته باشد، گفت:‌ سال جاری میلادی از سوی سازمان ملل متحد به نام سال سالمند نام‌گذاری شده است و این لایحه بیانگر توجه ما به موضوع سالمندان است.

حسن بیادی كه ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، گفت: مواردی همچون طراحی پارک استاندارد در قوانین وجود دارد که شهرداری باید به آن‌ها توجه کند و در چنین شرایطی دلیلی ندارد که دوباره قانون در این باره تصویب کنیم. چرا که با تصویب قوانین جدید، ممکن است مدیریت شهری اجرای قوانین قبلی را‌‌ رها کند.

وی ادامه داد‌:  نباید لایحه جداگانه‌ای برای سالمندان و یا کودکان ارائه شود  چراكه موضوعات و نیازهای همه گروههای سنی باید در یک مجموعه واحد تعریف شود. 

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: حداقل مزیت تصویب این طرح این است که مردم تهران خواهند دانست که شورای سوم به سالمندان بی‌توجه نبوده است. اگر این لایحه تصویب نشود شهروندان تصور می‌کنند که شورای شهر متوجه حرکت جامعه به سمت سالمندی نبود و همه اعم از پیر و جوان و معلول را با عنوان «مردم» خطاب می‌کند.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم با اشاره به اینکه شهر تهران مناسب سالمندان و معلولان نیست گفت: اگرچه برای همه موارد قانون وجود دارد اما شهرداری به قوانین توجه نمی‌کند و ۹۰ درصد مصوبات پیرامون مناسب سازی اجرا نمی‌شود.

به گفته شكیب موضوعاتی نظیر مناسب سازی از کارهای پیش پا افتاده در کشورهای پیشرفته است که در تهران به درستی اجرا نمی‌شود.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: اگرچه قوانینی در این حوزه وجود دارد اما می‌توان با تصویب قانون توجه ویژه‌ای به موضوعات بدیهی که در شهر وظایف شهرداری است، نشان داد.

مسجد جامعی با بیان اینکه شهر ما شهر دوستدار کودک و سالمند نیست، گفت: با تصویب این لایحه توجه به قوانین قبلی را در وی‌ترین می‌گذاریم و بیشتر به آن اهمیت می‌دهیم.

طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از طولانی شدن بررسی این لایحه گلایه‌مند شد  و  گفت:‌ هنگامی که لایحه در کمیسیون فرهنگی مطرح می‌شود از همه اعضا دعوت می‌کنیم که نظرات خود را اعلام کنند اما کسی شرکت نمی‌کند با این وجود هنگامی که این قبیل لوایح در صحن علنی مطرح می‌شود چنین برخوردی با آن صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه با کلی گویی نمی‌توان در بررسی این لایحه پیشرفت کرد، گفت: اعضا صراحتا اعلام کنند که کدام بند حذف و چه چیزی جایگزین آن شود.

بیادی در پاسخ به طلایی گفت: چرا عصبانی می‌شوید منکه مخالف این لایحه نیستم. تنها درخواست ما این است که شهرداری گزارشی در این رابطه ارائه کند.

به گزارش ایلنا، به دلیل اظهار نظرهای مختلف تصمیم گرفته شد تا لایحه یک بار دیگر در کمیسیون‌ها بررسی و نقطه نظرات سایر اعضای شورای شهر در آن لحاظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز