خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های شهرداری تهران در دهه ولایت تشریح شد؛

راه‌اندازی خیابان «توحید» در بوستان ولایت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۳

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ خیابان توحید و ولایت با محوریت اجرای برنامه‌های هنری در مضامین توحیدی در بوستان ولایت راه‌اندازی خواهد شد.

ایلنا:‌ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح تدابیر و برنامه‌های ایام دهه ولایت از اجرای ۷۰ عنوان برنامه در پایتخت خبر داد و گفت: برگزاری ۱۲۰۰ جشن ولادت و امامت در ماسجد منتخب مناطق و راه‌اندازی خیابان توحید در بوستان ولایت از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، «سید محمدهادی ایازی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت فرهنگی شهردر ایام دهه ولایت با هدف گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه معصومین همچنین ترویج فرهنگ علوی طی تعامل و مشارکت با گروه‌های مردمی، شورایاران، مساجد و هیئات مذهبی در قالب ۹ عنوان کلی اقدام به برگزاری بیش از۷۰ ویژه برنامه خواهد کرد.

وی گفت: محتوای این برنامه‌ها که با محوریت و تاکید بر افزایش نشاط دینی و تقویت وحدت ملی اجرا می‌شوند منطبق با عناوین ایام دهه ولایت است و سرای محلات و مساجد نقش محوری را در اجرا آن‌ها دارند.

ایازی ادامه داد: در حوزه فضاسازی شهر ده عنوان برنامه اجرا می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چراغانی و آذین بندی حد فاصل میدان آزادی تا چهارراه ولیعصر (ع) و از این چهارراه تا میدان ونک، نورافشانی در سطح مناطق ۲۲گانه، اهتزار ۵۰بالن فرهنگی با شعائر مذهبی در معابر اصلی و تبلیغات گسترده با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهرداری تهران اشاره کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌هایی که با محوریت تجلیل و تکریم سادات برگزار می‌شوند، افزود: در این سرفصل اجرای ۸ عنوان برنامه نظیر برگزاری جشن تجلیل از سادات در برج میلاد، مراسم نکوداشت علامه امینی، تجلیل از مترجمان نهج‌ البلاغه، بازدید از خانواده‌های شهدای سادات، اهدای هدیه به مسافران سادات و پخش نوای مذهبی در ایستگاه‌های مترو در نظر گرفته شده است.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری‌های میان بخشی و برون بخشی در اجرای موفق برنامه‌های دهه ولایت تصریح کرد: در این ایام جشن‌های دهه ولایت با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲گانه و وزارت آموزش و پرورش در ۱۲۰۰ مسجد منتخب و ۲۴۰مدرسه برگزار می‌شود.

ایازی ادامه داد: سازمان پایانه‌ها، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی و برج میلاد تحت عنوان «خبر دهید به یاران، غدیر می‌آید» ۹ برنامه جشن اجرا خواهند کرد. همچنین سازمان پارک‌ها نسبت به پخش مولودی از سیستم‌های صوتی بوستان‌ها اقدام می‌کند در ۵۲ مرکز آموزشی گل و گیاه با حضور کودکان برنامه‌های مفرح برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه‌اندازی خیابان «توحید و ولایت» در بوستان ولایت واقع در منطقه ۱۹ خبر داد و گفت: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ خیابان توحید و ولایت با محوریت اجرای برنامه‌های هنری در مضامین توحیدی در بوستان ولایت راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در بخش برنامه‌های نمایشگاهی و تجسمی شاهد برگزاری ۷۲ نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه آموزشی، نمایشگاه کتاب و خوشنویسی در مناطق، میادین میوه و تره‌بار، برج میلاد، مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی خواهیم بود.

ایازی با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه ولایت از اجرای ۱۸ عنوان مسابقه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خبر داد و افزود: به همت سازمان ورزش شهرداری تهران جشنواره‌ بازی‌های کودک، بومی و محلی، رایانه‌ای، همایش پیاده روی، مرحله نهایی المپیاد محلات در ۵ رشته و المپیاد ورزشی در ۹ رشته همچنین ورزش زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در زمینه تولید محصولات فرهنگی بیش از ۱۱ عنوان محصول نظیر کتاب، آلبوم صوتی، پرچم، کتاب اتوبوس، ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی در مجموعه انتشارات موسسه همشهری و پوس‌تر غدیر تولید شده است. همچنین در روز ولادت امام هادی (ع) موسسه همشهری اقدام به انتشار پرونده مطبوعاتی در مورد این امام همام اقدام خواهد کرد.

وی از اجرای جشنواره نهج‌ البلاغه شمسه تحت عنوان «نهج البلاغه در زندگی» خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تقویت روحیه دینی و معنوی شهروندان، استعداد یابی و کمک به شکوفایی خلافیت شهروندان و ارتقا سطح دانایی و تقویت نگرش مخاطبان در خصوص آموزه‌های نهج البلاغه در ۴ بخش آموزش و پژوهش، فضای مجازی، نهج البلاغه در قاب هنر و نهج البلاغه و سیره علوی در قلمرو ادبیات برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز