خبرگزاری کار ایران

بهار سال ۹۲؛

منطقه ۲۲ با شکفتن ۱۲۵ هزار لاله، لاله گون می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۷

عملیات کاشت پیازهای لاله از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید تا شهروندان منطقه ۲۲ همزمان با فرا رسیدن بهار شاهد شکفتن هزاران گل لاله باشند.

ایلنا: با کاشت ۱۲۵ هزار پیاز لاله در محدوده شمال غربی پایتخت، منطقه ۲۲ بهار سال ۹۲ به استقبال بهاری پر از لاله‌های شکفته و رنگارنگ خواهد رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، اداره فضای سبز حوزه معاونت امور شهری و محیط زیست منطقه با فرا رسیدن نیمه پاییز با کاشت پیازچه‌های لاله به استقبال بهار رفته است.

حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: «کاشت پیازهای لاله در رنگ بندی‌های متفاوت و زیبا چند سالی است که در طرح استقبال از بهار طبیعت از سوی منطقه با نگاه ویژه‌ای دنبال می‌شود و امسال نیز اجرای این عملیات در دستورکار قرار دارد.»

وی افزود: «سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار پیاز لاله در عرصه‌های فضای سبز شهری و جنگلی شامل می‌ادین، لچکی‌ها و بوستانهای منطقه کاشته شد و امسال این تعداد، به ۱۲۵ هزار پیاز لاله افزایش پیدا کرده است. این عملیات مقدمه‌ای برای استقبال منطقه ۲۲ بعنوان قطب تفریحی گردشگری تهران، از بهار سال ۹۲ است که به منظور ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و درخور توجه با استفاده از کاشت گل و گیاه صورت می‌گیرد و با توجه به استقبال شهروندان از کاشت لاله در فضاهای سبز شهری و جنگلی موجود در منطقه طی سالهای گذشته، امسال در محدوده گسترده تری اجرا خواهد شد.»

وی افزود: «عملیات کاشت پیازهای لاله از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید تا شهروندان منطقه ۲۲ همزمان با فرا رسیدن بهار شاهد شکفتن هزاران گل لاله باشند. اداره فضای سبز منطقه افزون بر کاشت پیازهای لاله، کاشت نشاهای فصلی را در سطح باغچه‌ها و فضای سبز موجود در منطقه، در دستور کار دارد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز