خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به ایلنا:

دولت از مجلس تمکین کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۹

شهروندان تهرانی در راسته فرهنگی ۱۷ شهریورماه عزاداری می‌کنند/ نمایشگاه عطر سیب از امروز ۱۶ آبان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان ذی الحجه یعنی ۲۵ آبان در بوستان ولایت دایر است.

ایلنا:‌ سخنگوی شهرداری تهران گفت: دولت تاكنون ریالی از محل تعهداتش به مترو پرداخت نكرده است اما دولت مكلف است از تكالیف مجلس، تكمین كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد هادی ایازی در نشست خبری که به مناسبت آغاز فعالیت دهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب در بوستان ولایت برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه از امروز ۱۶  آبان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان ذی الحجه یعنی ۲۵ آبان در مساحت۲۰ هزار مترمربعی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیات‌های مراجعه کننده با ارائه برگه فعالیت می‌توانند اعتباراتی را به صورت بن کارت در اختیار داشته باشند، گفت: بن کارت‌های ۲۵۰ هزار تومانی برای هیات‌های دانش آموزی  و بن كارتهای ۴۰۰ هزار تومانی نیز برای هیات‌های دانشجویی، تکیه‌گاه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد در نظر گرفته شده است. همچنین غرفه‌ای با حضور سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امروز مساجد ایجاد شده است تا مساجد و هیات‌هایی که مجوز فعالیت ندارند با مراجعه به آن برگه فعالیتشان را صادر کنند.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه محصولات در زمینه صوتی و تصویری، موادغذایی، فرهنگی خدماتی و تبلیغاتی ارائه می‌شود، تاکید کرد: امسال برای نخستین بار سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند اقلامی همچون گوشت، مرغ، سیب زمینی، پیاز، حبوبات و روغن را با قیمت ۱۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از بازار آزاد به تکایا و هیات‌ها عرضه می‌کنند، همچنین بسته‌های فرهنگی متناسب نیز ارائه می‌شود.

ایازی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم ۱۶ هزار هیات از نمایشگاه فرهنگی عطر سیب برای تامین نیازهای خود استقبال کنند، گفت: در نخستین روز ۴۶۱ هیات به این نمایشگاه مراجعه کرده‌اند که پیش بینی می‌کنیم تا پایان اتمام نمایشگاه تمامی هیات‌ها مراجعاتی داشته باشند.

وی درباره خیابان ۱۷ شهریور و برگزاری مراسم سوگواری محرم در این خیابان نیز گفت: در چند روز گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و به زودی نیز جلسه هماهنگی با بسیج سپاه و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار می‌شود و امیدواریم از هشتم محرم مراسم باشکوهی در این خیابان برگزار شود. شهر تهران راسته فرهنگی كمبود داشت كه این كمبود نیز جبران شد و امیدواریم همانند برنامه عذاداری که در زنجان برگزار می‌شود راسته فرهنگی خیابان ۱۷ شهریور نیز بتواند پاسخگوی نیاز فرهنگی شهر تهران باشد.

وی در ادامه درباره سوال خبرنگاری مبنی بر جلب رضایت کسبه این خیابان نیز اظهار كرد: از تمامی کسبه این خیابان به دلیل ایجاد مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنم اما مطمئنا در ۲۰ روز آینده تمامی این مشکلات حل شده و آن‌ها می‌توانند همانند گذشته به کار خود بپردازند و با توجه به افزایش ارزش افزوده ملکشان قطعا فروششان نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون زیرگذر امام حسین مسقف شده است، گفت: سنگ کف پیاده رو ۱۷ شهریرور نیز به اتمام رسیده است و در حال حاضر فعالیت‌های فضای سبز آن در دست اجرا است.  امیدواریم با بهره برداری این پیاده رو در ماه محرم برنامه‌های فرهنگی متنوعی در آن انجام شود البته ساماندهی خیابان شهرستان و بخش‌های دیگر پروژه نیز در دست اقدام است كه در صورت نبود مشکل اعتباری آن را نیز انجام می‌دهیم.

ایازی درباره هویت بصری شهر تهران در ایام سوگواری محرم نیز گفت: در این ایام شهر سیاه پوش می‌شود و تبلیغات بصری متناسب با هویت بخشی ایام دهه محرم و صفر به صورت گسترده انجام می‌شود امسال پرچم‌های بزرگ سیاه در سطح شهر به اهتزاز در می‌آید و در کنار پرچم گنبد ملکوتی امام حسین (ع) پرچم‌های مشکی نیز در سطح شهر نصب می‌شود تا شهر یکپارجه سیاه پوش شود.

ایازی درباره بی‌مهری دولت در زمینه عدم پرداخت یارانه بلیت و بودجه عمرانی مترو، تاكید كرد:‌ با گذشت ۸ ماه از سال همچنان دولت ریالی را پرداخت نکرده است و با وجود مشکلات موجود امیدواریم دولت از تکلیف مجلس تمکین کند و اعتبارات قانونی را در اختیار مترو قرار دهد تا دغدغه‌های موجود برطرف شود.

سخنگوی شهرداری تهران درباره تملک پادگان جی نیز گفت: توافقات با ارتش برای گرفتن این پادگان انجام شده است و برای بخش دیگر نیز در حال مذاکره هستیم و امیدوارم به زودی مذاکرات نهایی ما به سرانجام برسد.

ایازی درباره پروژه‌های اولویت دار شهر تهران نیز گفت: این پروژه‌ها براساس برنامه ریزی اعلام شده به اتمام خواهد رسید و تنها بزرگراه امام علی(ع) در سالروز میلاد حضرت علی ع در سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید خوشبختانه بخش قابل توجهی از پروژه‌های تهران در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره واردات گوشت گرم از کشور استرالیا نیز گفت: شهرداری وارد کننده این گوشت نیست و مسئول اصلی نظارت بر آن نیز سازمان دامپزشکی است و قاعدتا دوستان در این سازمان باید کنترل و نظارت داشته باشند اگر چه سازمان میادین میوه و تره بار نیز نظارت‌هایی بر این موضوع دارند تا مشکلی متوجه شهروندان نباشد. در واقع همکاران ما اقدامات حداقلی کنترلی را در برنامه خود دارند.

وی درباره امنیت پروژه صدر نیز گفت: من به شهروندان تهران حق می‌دهم که درهنگام عبور از محل این پروژه نگرانی‌هایی داشته باشند روزانه هزاران خودرو و عابر از آنجا تردد می‌کنند و امیدواریم که شاهد اتفاق خاصی نباشیم تمامی تمهیدات مورد نیاز برای برقراری امنیت پیش بینی شده است و انشاالله تا پایان کار نیز اتفاق جدی در آن رخ نمی‌دهد البته باید دعا کنیم تا این پروژه با حلاوت و شیرینی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی درباره برنامه‌های شهرداری تهران در ایام محرم نیز گفت: همانند هر ساله شهرداری تهران برنامه گسترده‌ای را برای ماه محرم در دستور کار دارد که می‌تواند به برپایی خیمه‌های معرفت در مناطق ۲۲ گانه اشاره کرد البته مردم همکاری‌های زیادی با شهرداری تهران برای برپایی مراسم ویژه در روزهای هفتم هشتم و نهم دارند پیش بینی ما برگزاری برنامه‌های آیینی سوگواری در مناطق ۲۲ گانه است.

وی با اشاره به برپایی خیمه عاشورا توسط شهرداری تهران در این ایام گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی محصولات فرهنگی نیز در قالب سی دی، کتاب و بورشور توزیع می‌شود به طوری که براساس تمامی برنامه‌های انجام شده بالغ بر ۳۰۰ برنامه متنوع برای این ایام طرح ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز