خبرگزاری کار ایران

طی چند روز آینده؛

فاز نخست خط سه مترو افتتاح می شود

کد خبر : ۱۸۸۶۴

در مجموع امسال دولت باید ۱۴۰ میلیارد تومان به مترو تهران یارانه بلیط پرداخت کند که با وجود گذشت ۸ ماه از سال هنوز ریالی از این ردیف اعتبارات به ما پرداخت نشده است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت مترو از بهره برداری فاز نخست خط سه مترو به طول ۷ کیلومتر، حد فاصل چهار راه ولی عصر (ع) تا ایستگاه شهید بهشتی طی روزهای آینده خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، تست گرم بخش میانی خط سه مترو تهران حد فاصل ایستگاه چهارراه ولی عصر (عج) تا ایستگاه شهید بهشتی با حضور مدیرعامل شرکت مترو انجام شد.

هابیل درویش در این مراسم اظهار داشت: خط سه مترو تهران به طور حدود ۳۷ کیلومتر با ۲۸ ایستگاه در سه فاز از جنوب غرب تا شمال شرق تهران در دست احداث است که فاز نخست این پروژه به طول ۷ کیلومتر حد فاصل چهار راه ولی عصر (ع) تا ایستگاه شهید بهشتی تکمیل شده و طی روزهای آینده به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

وی افزود: امروز تست گرم و به عبارتی بهره برداری آزمایشی از بخش میانی خط سه صورت گرفت تا ضمن بررسی وضعیت خط به آمادگی کامل برای بهره برداری این بخش برسیم.

وی تاکید کرد: فاز دوم این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر حد فاصل کمربندی ازادگان تا چهارراه ولی عصر (ع) تا پایان سال تکمیل و تا اردیبهشت ماه سال ۹۲ آماده بهره برداری خواهد شد.

همچنین در تلاشیم که فاز سوم این خط را تا نیمه دوم سال ۹۲ آماده بهره برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه توسعه و ساخت خطوط مترو هزینه بر است و باید به طور مداوم اعتبارات لازم تامین شود گفت: متاسفانه با وجود گذشت ۸ ماه از سال ریالی از اعتبارات عمرانی و یارانه‌ها بلیط مترو پرداخت نشده که این موضوع برای ما مشکل آفرین شده است و امیدواریم دولت همکاری لازم را برای تامین اعتبارات قانونی و مصوب مترو داشته باشد.

درویش در ادامه با تاکید بر اینکه خط سه مترو بلند‌ترین خط شبکه مترو تهران و یکی از مهم‌ترین خطوط خواهد بود گفت: پس از تکمیل این خط روزانه حدود یک میلیون سفر توسط خط سه مترو تهران صورت خواهد گرفت. این خط می‌تواند نقش بسزایی در تسهیل ترافیک و ترددهای پایتخت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در مجموعه شرکت مترو فعالیت می‌کنند گفت: برای پرداخت دستمزد و حقوق پرسنل نیازمند تامین و پرداخت به موقع یارانه‌های بلیط هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر این ردیف از اعتبارات پرداخت شود.

درویش با بیان اینکه برای احداث بخش میانی خط سه مترو تهران حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: برای تکمیل فاز دوم این پروژه تا اردیبهشت ماه سال ۹۲ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و به طور متوسط ماهانه ۷۰ میلیارد تومان باید در خطوط مترو هزینه شود تا روند توسعه خطوط با مشکل مواجه نشود.

وی همچنین در خصوص ورود واگن‌های جدید مترو افزود: قرارداد ورود ۱۷۷ واگن منعقد شده بود که تاکنون ۱۰۰ واگن وارد شبکه خطوط شده و ۸۰ واگن تا پایان سال باید وارد شبکه مترو شود اما برای ورود ۱۰۵ واگن جدید نیازمند حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت مترو همچنین در خصوص نصب پله برقی‌ها در ایستگاه‌های جدید افزود: در تلاشیم که هر چه سریع‌تر ایستگاههایی را که فاقد پله برقی هستند به پله برقی مجهز کنیم و امیدواریم تا پایان سال هیچ ایستگاهی بدون پله برقی باقی نماند.

در حاشیه این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خصوص پرداخت خسارات مترو در سیلاب اخیر توسط شرکت‌های بیمه گفت: شرکت بیمه برای خسارت ناشی از وقوع سیلاب و جرایم دیرکرد باید ۳۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کند.

قلی‌ها افزود: پس از وقوع سیلاب و آب گرفتگی برخی از ایستگاههای مترو شرکت‌های بیمه گر از پرداخت خسارت خودداری می‌کردند که ما در این خصوص به محاکم قضایی شکایت کردیم و آن‌ها نیز حق را به ما دادند و اکنون موضوع در دست بررسی است تا خسارت وارده به مترو پرداخت شود.

وی همچنین در مورد یارانه بلیط مترو گفت: در مجموع امسال دولت باید ۱۴۰ میلیارد تومان به مترو تهران یارانه بلیط پرداخت کند که با وجود گذشت ۸ ماه از سال هنوز ریالی از این ردیف اعتبارات به ما پرداخت نشده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز