خبرگزاری کار ایران

آماده باش نیروهای خدمات شهری برای نظافت شهر در ایام عزاداری

کد خبر : ۲۲۵۴۷

به منظور تسریع در بازگراندن نظافت معابر به حالت عادی، از ظرفیت پیمانکاران تفکیک پسمادهای خشک در جمع آوری ظروف یکبار مصرف بهره گیری می‌شود.

ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری و نظافت شهر در ایام عزاداری خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی عبداللهی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای نظافت پایتخت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: برنامه جمع آوری پسماندهای خانگی و تجاری و تخلیه مخازن، در کلیه محور‌ها با در نظر گرفتن برنامه شبانه هیات‌های عزاداری انجام شده است تا زمان فعالیت خودروهای جمع آوری پسماند‌ها با حرکت هیات‌های عزاداری در معابر تداخلی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تسریع در امر نظافت معابر، ماشین آلات و نیروی انسانی درنزدیکی حسینیه‌ها و مساجد مستقر شده‌اند اظهار کرد: کارگران مستقر در مسیر حرکت هیات‌های عزاداری و محل توزیع نذورات در معابر پیرامون مساجد و حسینیه‌ها به مخازن چرخدار ۱۲۰لیتری مجهز هستند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: به منظور تسریع در بازگراندن نظافت معابر به حالت عادی، از ظرفیت پیمانکاران تفکیک پسمادهای خشک در جمع آوری ظروف یکبار مصرف بهره گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلیه و شستوی مخازن پسماند در این ایام به صورت مستمر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، مخازن ویژه پسماند خشک با حجم مناسب به متولیان مساجد و حسینیه‌ها واگذار شده است. همچنین بیش از ۱۱ تن کیسه بزرگ زباله در نمایشگاه عطر سیب میان هیات‌های مذهبی توزیع شد.

عبداللهی با اشاره به احتمال بارش باران و برف در روزهای عزاداری اظهار کرد: برف روبی و رفع لغزندگی و آبگرفتگی معابر محدوده مساجد و حسینیه‌ها و همچنین مسیر عبور هیات‌ها و دسته‌های عزاداری، دراولویت عملیات زمستانی قرار داشته و پس از رفع لغزندگی، بلافاصله پاکسازی و جمع آوری شن و نمک انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز