خبرگزاری کار ایران

در مراسم شب هفتم عاشوراییان مطرح شد؛

افزایش كمك‌های شهرداری تهران به هیات مذهبی/ادامه مذاكرات تاكسیرانی برای نوسازی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۱

شهرداری تهران ۵۵ میلیارد ریال به هیئت‌های مذهبی سطح شهر کمک کرده است به طوری كه امسال میزان کمک‌های شهرداری به هیئت‌ها بیشتر شده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان تاكسیرانی گفت: مذاكرات با ستاد حمل و نقل و سوخت و خودروسازی‌ها‏ برای نوسازی تاكسی‌ها ادامه دارد و به محض رسیدن به نتایج قطعی به تاکسیرانان اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میثم مظفر رییس سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شب گذشته در حاشیه سوگواره فرهنگی شب هفتم در جمع خبرنگاران از احداث پهلوگاه در خیابان‌ها خبر داد و گفت: پهلوگاه‌ها در شعاع ۱۵ متری تقاطع‌ها برای جلوگیری از ترافیک در معابر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینكه با ایجاد این پهلوگاه‌ها مکان‌های پیاده کردن مسافران تاکسی‌ها نیز نظامند می‌شوند، خاطر نشان كرد: در آینده نزدیك پایانه‌های تاکسی در تهران نظام‌مند می‌شود همچنین امکانات حداقل رفاهی برای شهروندان و ایجاد فضای مناسب و در شآن شهروندان و خانواده‌هایشان از دیگر اقدامات ما است.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی با اشاره به اینكه نوسازی ناوگان از اولویت‌های اصلی سازمان است درباره مذاكرات با ستاد حمل و نقل و سوخت و خودروسازی‌ها‏، گفت: این مذاكرات ادامه دارد و به محض رسیدن به نتایج قطعی به تاکسیرانان اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان ذی ربط از جمله شرکت‌های خودروسازی و نیز وزارت صنایع هرچه سریع‌تر برای نوسازی تاکسی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا وقفه و خللی که در راستای اجرای این مهم ایجاد شده، رفع شود.

مظفر همچنین بر آموزش رانندگان تاکسی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: از آنجایی که هر تاکسی یک رسانه سیار است و ظرفیت جریان سازی دارد باید رانندگان تاکسی را همانند یک مدیر فرهنگی دانست و بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمدهادی ایازی سخنگوی شهردار تهران در این مراسم  اظهار کرد: ما وقتی سوار تاکسی می‌شویم، به راحتی با راننده ارتباط برقرار می‌کنیم. پس می‌توان گفت تاکسیرانان خود مدیران فرهنگی در سطح شهر هستند. تاکسی یک رسانه است چرا که در طول روز با افراد زیادی ارتباط دارند.

وی افزود: واضح است وقتی سطح ارتباط این افراد با دیگر اقشار جامعه زیاد است پس برگزاری چنین مراسمی می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی داشته باشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ما همواره شاهد بوده‌ایم که رانندگان تاکسی در طول روز کارهایی کرده‌اند که شاید به چشم هیچ کس نیامده است گفت: بسیار پیش آمده که مسافری پول یا جواهرات خود را در تاکسی جا گذاشته و راننده تاکسی به رغم نیاز مالی آن را به صاحبش بازگردانده و چنین مراسمی می‌تواند بهترین جایگاه برای بازگویی عزت نفس تاکسیرانان نیز باشد.

ایازی افزود: امروز ۳۵ نفر از پیر غلامان حسینی در این جمع حضور داشتند که این نشان می‌دهد تاکسیرانان می‌توانند در ترویج فرهنگ عاشورایی نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عطر سیب به مناسبت ایام ماه محرم، گفت: امسال ۱۷ هزار و ۸۰۰ هیئت شامل هیئت‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، مساجد و تکایا به نمایشگاه عطر سیب مراجعه کردند و خدمات دریافت كردند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران شهرداری تهران ۵۵ میلیارد ریال به هیئت‌های مذهبی سطح شهر کمک کرده است به طوری كه امسال میزان کمک‌های شهرداری به هیئت‌ها بیشتر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز