خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در دیدار با معاون نخست وزیر ویتنام؛

تلاش برای پیشرفت، ایستادگی در مقابل جبهه استکبار است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۹

باید توجه کرد پیشرفت‌ها نباید روحیه مبارزه را از ما بگیرد، چرا که برخی دشمنان دیرینه به همین موضوع دلبسته‌اند که ما پیشرفت کنیم اما روحیه مبارزه‌مان را از دست بدهیم.

ایلنا: شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های مشترک دو ملت ایران و ویتنام، اظهار کرد: مردم کشور ما نیز همچون مردم ویتنام در مبارزه با استکبار تلاش بسیاری داشتند و حتی جنگ تحمیل شده را سپری کردیم و با اراده و تلاش همچون ملت ویتنام، پیروزی برای ما محقق شد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در دیدار با «خوان فو» معاون نخست وزیر ویتنام با بیان اینکه ذهنیت مردم کشور ما نسبت به مردم ویتنام مثبت است، گفت: امروز برای دو ملت بزرگ ایران و ویتنام مرحله جدیدی آغاز شده و آن تلاش برای پیشرفت است که البته این تلاش هم به نوعی ایستادگی در مقابل جبهه استکبار محسوب می‌شود.

قالیباف گفت: معنای مبارزه امروز تحقق پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و این مسیر مشترکی است که می‌توانیم آن را با هم طی کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: برای تحقق این مسیر هم در سطح ملی و هم در سطح محلی و شهر‌ها می‌توانیم در راستای توسعه روابط گام برداریم.

وی با بیان اینکه هانوی به عنوان مرکز ویتانم حتما در آینده بیشتر مورد توجه دنیا قرار خواهد گرفت افزود: مسیری که هانوی آغاز کرده مسیر رو به رشدی است و شهرداری تهران این آمادگی را دارد که در راستای توافق نامه امضا شده بین دو شهر تجربیات خود را در اختیار شهر هانوی قرار دهد.

قالیباف با تاکید بر ضرورت همفکری شهرهای آسیایی در جهت رشد قاره کهن و تبادل تجربه‌های مفید به منظور پیشرفت فراگیر، تصریح کرد: البته باید توجه کرد پیشرفت‌ها نباید روحیه مبارزه را از ما بگیرد، چرا که برخی دشمنان دیرینه به همین موضوع دلبسته‌اند که ما پیشرفت کنیم اما روحیه مبارزه‌مان را از دست بدهیم.

وی شهر تهران را پیشتاز پیشرفت در غرب آسیا معرفی و ابراز امیدواری کرد، هانوی هم به زودی تبدیل به نماد پیشرفت در شرق آسیا شود.

قالیباف گفت: دولت‌ها باید زیرساخت‌های توسعه همکاری‌ها را فراهم کنند و شهر‌ها هم در کنار دولت‌ها به اقدامات عملی در زمینه گسترش روابط بپردازند.

«خوان فو» معاون نخست وزیر ویتنام هم در این دیدار ضمن خوشامدگویی به شهردار تهران با بیان اینکه تهران و هانوی به زودی وارد چهلمین سال آغاز ارتباطاتشان می‌شوند گفت: امضای خواهرخواندگی دو شهر هانوی و تهران نقطه عطف روابط دو کشور در طول ۴۰ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری دو کشور در سطح مطلوبی قرار ندارد خاطرنشان کرد: امیدوارم پس از این سفر زمینه‌های گسترش روابط در همه حوزه‌ها فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز