خبرگزاری کار ایران

کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور:

سفارتخانه‌های مجازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی شود

کد خبر : ۲۴۶۴۲

ارائه خدمات امور کنسولی، امور بازنشستگی، ثبت ولادت، وکالت امور حقوقی، تبادل اطلاعات و اخبار، بررسی درخواست‌های هموطنان در زمینه گردشگری، تجاری و علمی و فرهنگی و..... می‌تواند از طریق این طرح صورت بگیرد.

ایلنا: اولین جلسه کمیته تخصصی کارگروه امور کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به منظور بررسی ایجاد سفارتخانه‌های مجازی به منظور رفع مشکلات کنسولی، اتخاذ تدابیر در جهت حفظ حقوق محجورین مقیم خارج از کشور با همکاری وزارت دادگستری، تسهیل در جهت رفع مشکلات تردد مشمولین نظام وظیفه با همکاری سازمان نظام و وظیفه و تسهیل امور سجلی ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در این جلسه جعفر جوانبخت سرپرست اداره کل پیگیری شورای عالی به استناد موارد ۴۶ و ۴۸ قانون برنامه پنجم توسعه، که تاکید بر توسعه خدمات الکترونیک دارد، گفت: طرح ایجاد سفارتخانه‌های مجازی در دستور کار شورای عالی و وزارت امور خارجه قرار دارد. وی افزود: این امر برای کشورهایی که فاقد دستگاه‌های دیپلماتیک و کنسولی هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی گفت: ارائه خدمات امور کنسولی، امور بازنشستگی، ثبت ولادت، وکالت امور حقوقی، تبادل اطلاعات و اخبار، بررسی درخواست‌های هموطنان در زمینه گردشگری، تجاری و علمی و فرهنگی و..... می‌تواند از طریق این طرح صورت بگیرد.

اویسی نماینده وزارت امور خارجه با اشاره به این طرح، گفت: اداره کنسولی در وزارت امور خارجه پس از بسته شدن سفارت‌های انگلیس و کانادا با تماس بیشماری از ایرانیان خارج از کشور روبرو شده است. قاعدتا اگر بتوانیم از طریق فضای مجازی با این عزیزان در تماس باشیم مزایای زیادی ا یجاد خواهد شد.

می‌ر مهدی نماینده سجلات وزارت امور خارجه، نیز گفت: باید کار‌ها در خصوص این طرح با صبر و حوصله پیگیری شود تا روند کار‌ها کار‌شناسانه و با تعمق و دقت پیش‌تر صورت بگیرد.

حسینی کیانی نماینده وزارت کشور در دفتر بین الملل با بیان اینکه قطع روابط دیپلماتیک با برخی از کشور‌ها مشکلات زیادی برای ایرانیان خارج از کشور به وجود آورده است، گفت: سفارت مجازی می‌تواند برای ایرانیان خارج از کشور باعث دلگرمی شود و هموطنان خارج از کشور با آرامش کارهای خود را از طریق سایت پیگیری کنند.

وی با تاکید به اینکه این امر می‌تواند حاوی پیامدهای مثبت گردد، افزود: باید آسیب‌شناسی لازم صورت بگیرد تا در فضای مجازی مشکلی ایجاد نشود.

لطیفی نماینده اداره کل ثبت احوال خارجه با اشاره به سازمان ثبت احوال تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا درخواست‌های هموطنان به راحتی پیگیری شود، گفت: در حال حاضر امور سجلی در فضای مجازی امکان پذیر می‌باشد، اما در برخی از موارد مانند ولادت و وفات باید حضوری باشد که قطعا این امر با مشاوره سیستمی قابل پیگیری است.

ولی‌زاده نماینده شبکه جام جم در خصوص بحث اطلاع رسانی به ایرانیان خارج از کشور گفت: شبکه جام جم آمادگی دارد تا برای اطلاع رسانی به ایرانیان خارج از کشور خدمت کند و راهکار‌ها و پیشنهادات ایرانیان خارج از کشور را در اختیار کارگروه قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز