خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۸:

بلوار شهید مهتدی جایگزین بزرگراه فتح می‌شود

کد خبر : ۲۴۶۴۷

این مسیر ۴ کیلومتری می‌تواند جایگزین خوب و مناسبی محسوب شود تا وسائط نقلیه از طریق این محور به مقاصد مورد نظر خود دسترسی یابند.

ایلنا:‌ بلوار شهید مهتدی از حد فاصل بلوار الغدیر از شرق و بزرگراه آزادگان از جنوب و در ادامه پس از عبور از رودخانه کن به خیابان خلیج فارس، شرق منطقه ۱۸ را به غرب متصل و غرب این منطقه را از بن بست خارج می‌سازد.

به گزارش ایلنا، محمد صارمی‌زاده شهردار منطقه ۱۸ با اعلام این خبر گفت: نقش این شریان علاوه بر دسترسی به بزرگراه‌های اصلی تهران، مکمل و جایگزین مناسبی برای بزرگراه‌های فتح و آزادگان محسوب می‌شود و بدلیل تردد زیاد وسائط نقلیه سبک و سنگین از این دو محور، این شریان ارتباطی، مسیر جایگزین مناسبی بشمار می‌رود وبا بهره برداری از آن از میزان بار ترافیک این دو بزرگراه می‌کاهد.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر در تهران و نیز بدلیل ریزش پل کن در محور بزرگراه فتح و مسدود شدن این محورکه مشکلات عمده ترافیکی را در بخش غرب تهران ایجاد كرده، این مسیر ۴ کیلومتری می‌تواند جایگزین خوب و مناسبی محسوب شود تا وسائط نقلیه از طریق این محور به مقاصد مورد نظر خود دسترسی یابند.

وی در تشریح وضعیت نحوه دسترسی شهروندان به بلوار شهید مهتدی خاطر نشان ساخت: شهروندانی که قصد دارند از مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح استفاده کنند، می‌توانند از طریق بلوار خلیج فارس از بزرگراه فتح خارج شده و سپس از طریق بلوار شهید مهتدی وارد سعید آباد و از خیابانهای صنایع فلزی و الغدیر، این حلقه ارتباط را کامل و دوباره به بزرگراه فتح ادامه مسیر دهند و به این ترتیب، پل آسیب دیده تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن را دور زده و بدون برخورد با مسیر مسدود شده در بزرگراه فتح از سایر بخشهای این بزرگراه بهره‌مند شوند.

شهردار منطقه ۱۸ از بلوار شهید مهتدی به عنوان یک کریدور غرب به شرق نام برد و تصریح کرد: این بلوار به موازات بزرگراه‌های آزادگان و شهید بروجردی (۷۶ متری سعید آباد) نقش یک شبکه شریانی درجه دو با عرض ۳۵ متر ایفا که از طریق آن از یک سو میان خلیج فارس و رودخانه کن درغرب و از سوی دیگر میان بلوار معلم و بزرگراه آیت ا... سعیدی ارتباط برقرار می‌نماید و با توجه به دسترسی مناطق واقع در غرب رودخانه کن به مناطق شرقی این رودخانه و بالعکس از طریق بزرگراه‌های آزادگان و فتح، با احداث بزرگراه شهید بروجردی، این بلوار ۳۵ متری نیز امکانی را برای تردد این نوع سفر‌ها می‌سر می‌سازد.

صارمی‌زاده در پاسخ به این سؤال که زمان بهره برداری از بلوار شهید مهتدی چه زمانی است، گفت: در حالی که قرار بود طبق زمان بندی اولیه، بلوار شهید مهتدی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، آسیب دیدن پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن سبب تعریف یک زمان بندی فشرده‌تر برای این پروژه شدو تلاش می‌شود تا این پروژه بنا به اهمیتی که اشاره شد تا ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان ساخت: در حالیکه بخش عمده این مسیر ۴ کیلومتری زیر روکش آسفالت رفته است، بیشتر تلاش شهرداری منطقه ۱۸ برای تکمیل پروژه پل روی رودخانه کن معطوف گردیده که در حال حاضر عملیات احداث پایه‌های پل بلوارشهید مهتدی بر روی روخانه کن به پایان رسیده و متعاقب نصب پریدال‌های بتنی، آمارتور بندی عرشه در حال انجام می‌باشد که این پل ۳۵ متر عرض و ۷۸ متر طول دارد و عمق شمع‌های حفاری شده نیز به ۳۰ متر می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۸ در خصوص تملک و آزادسازی املاک واقع در طرح یاد آور شد: طی این مدت به منظور ایجاد شرایط در اجرای سریع این طرح، متراژ ۳۳/۴۰۸۸۰ متر مربع از املاک واقع در طرح شامل ۳۰ پلاک ثبتی آزادسازی شده و هم اکنون نیز مراحل تملک و آزادسازی تعداد ۶ پلاک ثبتی باقیمانده به متراژ ۲۲۷۸۲ متر مربع در حال انجام بوده که انشاء ا... با توافق نهائی با مالکین و پرداخت بهای این املاک شاهد تکمیل و اجرای کامل این پروژه فرامنطقه‌ای خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز