خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد؛

تخفیف ۷۸ میلیارد ریالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه ۱۰ تهران

کد خبر : ۲۴۶۸۷

در ۸ ماهه اول سال جاری، از مجموع ۹۷۹پروانه صادره تعداد ۶۹۲ واحد در محدوده مصوب بافت فرسوده است که بیش از ۷۰ درصد کل نوسازی را در بر می‌گیرد/ جمع متراژ پروانه‌های صادره ۴۰۱ هزار متر مربع است و طی آن ۵۴۳۱ واحد مسکونی در منطقه احداث می‌شود.

ایلنا: شهردار منطقه ۱۰ از ارائه تسهیلات ویژه و اعمال تخفیف ۷۸ میلیارد ریالی در سال جاری برای نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی با اعلام این خبر با اشاره به تداوم اعطای تسهیلات و رشد نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: منطقه ۱۰ تهران بیشترین سطح بافت‌های فرسوده پایتخت را دارد که از دغدغه‌های مدیریت شهری و چالش‌های جدی شهر تهران به شمار می‌رود.

عظیمی افزود: قطعا طرح نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌هایی است که به اهتمام جدی نیاز دارد و می‌توان با برنامه ریزی درست این معضل را در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان تبدیل به فرصت کرد.

وی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های منطقه در این راستا تصریح کرد: با توجه به رویکرد غیرانتفاعی شهرداری نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و ارائه تسهیلات ویژه برای نوسازی تاکنون تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده و ایجاد ارزش افزوده مثبت در حوزه کاربری‌ها تاثیر بسزایی در جذب سرمایه‌های بخش‌های خصوصی و مردمی دارد.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: تحول در طرح‌ بهسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و برنامه‌ریزی درست از شاخص‌هایی است که اهمیت بالایی دارد و می‌تواند در پیشبرد امور مؤثر واقع شود همچنین هم راستا با نوسازی، تامین سرانه‌های مختلف و ایجاد بسترهای لازم در دستور کار قرار دارد و اجرایی می‌شود.

عظیمی با تشریح اقدامات حوزه شهرسازی منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه اول سال جاری، از مجموع ۹۷۹پروانه صادره تعداد ۶۹۲ واحد در محدوده مصوب بافت فرسوده است که بیش از ۷۰ درصد کل نوسازی را در بر می‌گیرد همچنین جمع متراژ پروانه‌های صادره ۴۰۱ هزار متر مربع است و طی آن ۵۴۳۱ واحد مسکونی در منطقه احداث می‌شود.

شهردار منطقه۱۰ با اشاره به تخفیفات اعمال شده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۷۸ میلیارد ریال تخفیف برای نوسازی بافت‌های فرسوده اعمال شده است همچنین ۲۶۳ مورد از پروانه‌های صادره نوسازی تجمیع چند پلاک بوده است.

عظیمی افزود: با بررسی مشکلات موجود در طرح تفضیلی جدید با توجه به وضعیت خاص منطقه و انجام مطالعلات در دو فاز پهنه بندی و گذر‌ها درخواست اصلاحات جدید را به معاونت شهرسازی شهرداری تهران ارائه دادیم.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ دفتر تسهیلگری و نوسازی به تعداد محلات در منطقه فعال است و کاهش میانگین مدت زمان صدور پروانه و پایان کار، اجرای پروژه‌های مشارکتی، اجرای طرح‌های موضعی و موضوعی، اجرای طرح پارکینگ‌های عمومی، راه اندازی میادین میوه و تره بار به همراه ساخت سینما و مجموعه‌های ورزشی، ایجاد مجتمع‌های بزرگ رفاهی و تجاری که باعث توسعه شهری می‌شود، افزایش سرانه فضای سبز و... از برنامه‌های اولویت دار است که در راستای اجتماعی شدن نهاد شهرداری اجرا می‌شود و با همکاری شهروندان محقق می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده موجود، نمی‌توان در کوتاه مدت شاهد نوسازی بافت‌های فرسوده بود ولی می‌توان با تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی و جلب مشارکت شهروندان به پیشرفت سریع‌تر آن کمک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز