خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد؛

افزایش ۲۰۰ هزار نفری ظرفیت جا به جایی خطوط BRT با ورود اتوبوس‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۳۶

در حال حاضر روزانه ۲ میلیون جابه جایی با خطوط اتوبوس‌های تندرو صورت می‌گیرد که با احداث دو خط جدید در این سامانه و افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال، میزان جابه جایی‌های شبکه اتوبوس‌های BRT افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ایلنا: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه سری جدید اتوبوس‌های دوکابین تا پایان سال وارد خطوط خواهند شد، گفت: ۱۲۳ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در حال حمل به سمت کشورمان هستند که با ورود این اتوبوس‌ها، ظرفیت جابه‌جایی شبکه خطوط BRT حدود ۲۰۰ هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی اظهار داشت: در راستای توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو و همچنین افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در خطوط موجود، قرارداد ورود هزار دستگاه اتوبوس دوکابین جدید منعقد شد که بخشی از این اتوبوس‌ها یعنی ۱۲۳ دستگاه در حال بارگیری و حمل به سمت کشورمان هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سری جدید اتوبوس‌های دوکابین تا پایان سال در خطوط تندرو مشغول به کار و خدمات رسانی شوند گفت: هر اتوبوس دوکابین به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ مسافر را جابه جا خواهد کرد که بر این اساس با ورود ۱۲۳ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید، ظرفیت جابه جایی شبکه خطوط BRT حدود ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز افزایش می‌یابد.

سنندجی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۲ میلیون جابه جایی با خطوط اتوبوس‌های تندرو صورت می‌گیرد که با احداث دو خط جدید در این سامانه و افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال، میزان جابه جایی‌های شبکه اتوبوس‌های BRT افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی ادامه داد: سری جدید اتوبوس‌های تندرو حدود یک ماه دیگر به کشور می‌رسند که تعدادی از این اتوبوس‌ها در خطوط موجود از جمله خطوط ۱ و ۵ به کارگیری می‌شوند و تعدادی نیز در خطوط جدید مشغول به خدمات رسانی خواهند شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی خط جدید BRT حدفاصل پایانه خاوران تا پایان جنوب به‌زودی آغاز می‌شود تا پس از ورود اتوبوس‌های جدید، این خط نیز خدمات رسانی خود به شهروندان را آغاز کند.

وی افزود: همچنین احداث خط جدیدی از اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه صدر در دستور کار قرار دارد که پس از تکمیل پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، این خط نیز احداث خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز