خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

بنزین‌ها داخلی ۳ برابر استانداردهای یورو ۴ سرطان زا هستند

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۳۶

بر اساس استاندارد یورو ۴ می‌بایست میزان این ناخالصی‌ها در بنزین زیر ۵۰ پی پی‌ام (ppm) باشد که این رقم در بنزین‌های داخلی حدود ۱۸۰ پی پی‌ام است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وجود ترکیبات سرطان‌زا در بنزین بسیار خطرناک است که بر اساس یورو ۴ باید میزان این تركیب‌ها زیر یک درصد باشد ولی بر مبنای نتایج آزمایش‌های انجام شده میزان این ترکیبات سرطان‌زا در بنزین‌های تولید داخل ۲ تا ۳ برابر استاندارد یورو ۴ است.

به گزارش ایلنا، یوسف رشیدی در رابطه با اوکتان بنزین معمولی، افزود: نخستین نکته‌ای که در بررسی‌ها مورد توجه قرار گرفته، عدد اوکتان بنزین‌های معمولی و سوپر داخلی است که به ترتیب ۸۳ و ۹۵ محاسبه شده در صورتی که حداقل استاندارد جهانی عدد اوکتان بنزین‌ها ۹۵ اعلام شده است.

وی ادامه داد: عدد اوکتان بنزین سوپر نیز از استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد و این در حالی است که هرچه عدد اوکتان یک سوخت بیشتر باشد در مقابل پدیده مخرب فشار و گرما مقاوم‌تر است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: دومین نکته‌ای که مورد بررسی قرار گرفت، سنجش میزان ترکیبات آروماتیک موجود در بنزین، تولوئن، زایلین بود چرا که این وجود ترکیبات سرطان‌زا بسیار خطرناک است و بر اساس یورو ۴ باید زیر یک درصد باشد که بر مبنای نتایج آزمایش‌های انجام شده میزان این ترکیبات سرطان از ۲ تا ۳ برابر استاندارد یورو ۴ است.

رشیدی به میزان گوگرد و سایر نخلصی‌های مجود در بنزین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس استاندارد یورو ۴ می‌بایست میزان این ناخالصی‌ها در بنزین زیر ۵۰ پی پی‌ام (ppm) باشد که این رقم در بنزین‌های داخلی حدود ۱۸۰ پی پی‌ام است.

وی با بیان اینکه خودروهای جدید باید از بنزین سوپر استفاده کنند، افزود: با توجه به عدم رعایت استاندارد یورو ۴ در سوخت‌ها داخلی بهتر است که در خودروهای نسل جدید از بنزین سوپر که آلایندگی کمتری را نسبت به بنزین معمولی دارند، استفاده شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: نمونه‌هایی از بنزین تولید داخل به منظور بررسی به یک مرکز پژوهشی در کشور آلمان فرستاده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز