خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

امنیت سودجویان را سلب می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۱۳

مناطق شمالی نسبت به مناطق جنوبی شهر تخلفات بیشتری دارند/ تمامی تخلفات صد درصد تخریب می‌شود/شهرداری تهران هیچگونه اختیار تغییر یا اعمال نظر در آرای کمیسیون را ندارد.

ایلنا: مدیرکل کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران گفت:‌مناطق شمالی نسبت به مناطق جنوبی شهر تخلفات ساخت وسازی بیشتری دارند.

رضا نگهبان در گفت‌و‌گوبا خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه با ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی آمار تخلفات ساخت و ساز در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است، تاکید کرد: طرح تفصیلی تکلیف همه را مشخص کرده است و ما اجازه نمی‌دهیم متخلف سود جو، احساس امنیت کند.

وی با بیان اینکه ماده ۱۰۰ قوه قهریه برای برخورد با متخلفان و ساخت و ساز است، گفت: شهرداری تهران نگاه درآمدی نسبت به ماده ۱۰۰ ندارد و تمامی تخلفات ساختمانی در ابعاد مختلف در کمیسیون‌های مختلف ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود.

مدیرکل کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران با اشاره به اینکه آنجا که منافع بیشتر باشد رغبت به تخلف نیز افزایش می‌یابد، افزود: مناطق شمالی نسبت به مناطق جنوبی شهر تخلفات بیشتری دارند.

نگهبان درباره اظهارنظر برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر چشم پوشی این کمیسیون نسبت به تخلفات ساخت و ساز، اظهار کرد: شهرداری تهران هیچگونه اختیار تغییر یا اعمال نظر به صورت مستقیم در آرای کمیسیون ندارد و نماینده وزارت کشور و اعضای شورای شهر در آرا اظهار نظر دارند.

وی با رد هرگونه چشم پوشی از تخلفات ساخت و ساز توسط کمیسیون ماده ۱۰۰، افزود: ماده ۱۰۰ جایگاه سیاسی نیست. تشکیل شرکت‌های حریم‌بان و شهربان و مجهز کردن آن‌ها در راستای مقابله با هرگونه تخلف است.

نگهبان درباره تخلفات حریم شهر تهران نیز گفت: ‌ براساس ماده ۹۹ قانون شهرداری، به عوامل شهرداری اجازه داده می‌شود تا بدون کسب مجوز اعمال قانون كرده و ساختمان را تخریب کند.

وی در باره افزایش یا کاهش تخلفات ساخت وساز در حریم، افزود: نسبت به پرونده‌های تخلفات حریم که به کمیسیون ارسال می‌شود یک درصد توافق نمی‌شود و تمامی تخلفات صد درصد تخریب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز