خبرگزاری کار ایران

رونمایی از فرهنگ فارسی نهج البلاغه در برج میلاد تهران

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۷۴

در این فرهنگنامه سعی شده است حتی المقدور کلمات با معانی دقیق مترجمان ثبت شود اما در برخی موارد ممکن است دروهله نخست ترجمه با کلمه چندان سازگار به نظر نرسد.

ایلنا:‌ مراسم رونمایی از فرهنگ برابرهای فارسی نهج البلاغه امروز چهارشنبه ۴ بهمن ماه در گنبد آسمان برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، کتاب فرهنگ برابرهای فارسی نهج البلاغه از سوی استاد احمد خاتمی استاد دانشگاه شهید بهشتی پژوهش و تدوین شده است

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: فرهنگ برابرهای فارسی نهج البلاغه بر آن است تا با بررسی مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین ترجمه‌های نهج البلاغه توانایی زبان فارسی را در بازگرداندن نهج البلاغه به زبان فارسی نشان دهد. میزان آشنایی و توانایی مترجمان را در بکارگیری کلمات فارسی آشکار کند، به مترجمان متون عربی به ویژه متون دینی عربی از جمله نهج البلاغه در یافتن معادل‌های فارسی کمک کند و در ‌‌نهایت میزان تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ترجمه‌ها نسبت به یکدیگر را تا حد قابل قبولی نشان دهد.

همچنین در بخشی دیگر از مقدمه تاکید شده است که در این فرهنگنامه سعی شده است حتی المقدور کلمات با معانی دقیق مترجمان ثبت شود اما در برخی موارد ممکن است دروهله نخست ترجمه با کلمه چندان سازگار به نظر نرسد.

لازه به ذکر است که پژوهش و تدوین کتاب از مهر ماه ۱۳۸۳ آغاز شده و تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ به طول انجامیده است.

در مراسم رونمایی از فرهنگ برابرهای فارسی نهج البلاغه دکتر جلیل تجلیل «چهره ماندگار»، استاد احمد خاتمی، سید جمال‌الدین دین پرور مدیرعامل بنیاد نهج البلاغه و حجت رسولی مدیر حوزه ریاست دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم ساعت ۱۴ تا ۱۶ امروز چهارشنبه۴ فروردین ماه در گنبد آسمان برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز