خبرگزاری کار ایران

گلمکانی خبر داد؛

راه اندازی باشگاه‌های چاقی در مناطق ۲۲ گانه

کد خبر : ۴۰۲۹۷

هم اکنون در تهران ۲۲ باشگاه چاقی در ۲۲ منطقه پایتخت وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. چرا که ما نخواستیم در بحث تصدی‌گری وارد شویم.

ایلنا: مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ باشگاه چاقی در ۲۲ منطقه تهران به انجام فعالیت‌هایی همچون مشاوره‌های تغذیه، پزشکی و آموزش‌های مختلف مهارت‌های زندگی می‌پردازند، گفت: رونق و ترویج بازار سلامت رسالت شهرداری تهران است و راه اندازی باشگاه‌های چاقی نیز با این هدف صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی گلمکانی در ارتباط با فعالیت باشگاه‌های چاقی در محلات اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده ۶۰ درصد از بانوان تهرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند و مردان هم کمی کمتر از این میزان، اما به هر حال آن‌ها نیز دارای اضافه وزن هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث چاقی بستر بیماری‌های متعددی همچوون دیابت، آرتیریت قلبی، عروقی، افسردگی و بسیاری از بیماریهای دیگر است، گفت: این در حالی است که چاقی خیلی راحت قابل پیشگیری است و در این راستا ما در خانه‌های سلامتمان کانون پیشگیری از چاقی را راه اندازی کردیم.

گلمکانی افزود: در کانون‌های پیشگیری از چاقی خانه‌های سلامت اقداماتی همچون مشاوره‌های تغذیه صحیح، مشاوره‌های ورزشی، آزمایشات اولیه تست سلامت و گرفتن تست قند خون و مشاوره‌های پزشکی و روانپزشکی برای شهروندان به انجام می‌رسد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه باشگاه‌های چاقی تنها محلی برای گذران تفریح و یا حتی آموزش یک نوع مهارت ورزشی نبوده، خاطرنشان کرد: ما در این مکان هدفمند‌تر عمل کرده و هم نیاز اصلی شهروندان را برطرف می‌کنیم که‌‌ همان بحث کاهش وزن است و هم با مشاوره‌های مختلف پزشکی و روان‌شناسی به افراد می‌آموزیم که چه نوع ورزشی برایشان بهتر است و چه میزان کالری باید سوزانده شود.

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌های چاقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و هزینه‌هایشان حداقل هزینه باشگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر یکی از تهدید کننده‌های اصلی در باشگاه‌ها بحث مکمل‌ها است که متاسفانه در برخی باشگاه‌ها توزیع می‌شود. ما با راه اندازی باشگاه‌های چاقی یک الگوبه به باشگاه‌های سطح شهر معرفی کردیم تا ببینند می‌توان جهت خود را با توجه به نیازهای مردم پیاده سازی و اجرا کرد و از سود خود نیز بهره‌مند بود. الگوهای صحیح به کار برد و استاندارد‌ها را نیز رعایت کرد.

گلمکانی عنوان کرد: هم اکنون در تهران ۲۲ باشگاه چاقی در ۲۲ منطقه پایتخت وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. چرا که ما نخواستیم در بحث تصدی‌گری وارد شویم. به واقع ما به دنبال رونق و ترویج بازار سلامت در شهر هستیم واین امر رسالت ما است. اگر کوتاهی کنیم ممکن است در زمان کوتاهی بازارهای ضد سلامت مانند مغازه‌های فروش سیگار، توتون قلیان راه اندازی و یا افزایش یابد.

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید آگاهی افراد را افزایش دهیم تا بازارهای سیاه تبدیل به بازارهای سلامت در جامعه شود و این موضوع یکی از اصلیترین وظایف ما در شهرداری تهران است، گفت: به طور کلی برای رسیدن به این هدف متعالی همه با هم برای رونثق بازار سلامت باید هم قدم شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز