خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اداری شهرداری تهران:

شهرداری آماده انتقال تجربیات اجرای اقتصاد مقاومتی به دستگاههاست

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۶۱

چندسالی است که بحث‌های اقتصادی از اصلاح الگوی مصرف تا جهاد اقتصادی مطرح می‌شود که در واقع هر یک از آن‌ها جزیی از یک کل واحد را می‌سازد.

ایلنا: ‌معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری توانسته با تمام مشکلات اقتصادی کشور، بر مدیریت مالی شهر فائق آید، گفت: آماده‌ایم تجارب خود در پیاده سازی مبانی اقتصاد مقاومتی را به سایر دستگاه‌ها منتقل کنیم.

به گزارش ایلنا، «حسین محمد پورزرندی» تاکید کرد: شهرداری‌ها تنگاههای مالی بسیاری را در یکی دو سال اخیر تجربه کرده‌اند اما شاهدیم در تهران با وجود همه محدودیت‌ها، شهرداری توانسته مدلی موفق از اجرای اقتصاد مقاومتی را ارائه دهد.

وی با اشاره به خودکفایی شهرداری‌ها از سال ۶۲ و لزوم تعیین منابع درآمدی بدون وابستگی به دولت تصریح کرد: با آنکه دولت نزدیک به سه دهه است که ملزم به تعیین منابع درامدی برای شهرداری هاست اما هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و این مهم باری بر مشکلات شهرداری‌ها افزوده است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران به رهنمودهای مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: چندسالی است که بحث‌های اقتصادی از اصلاح الگوی مصرف تا جهاد اقتصادی مطرح می‌شود که در واقع هر یک از آن‌ها جزیی از یک کل واحد را می‌سازد.

پورزرندی اصلاح زیرساخت‌ها، اصلاح الگوی مصرف و مقررات زدایی و ساده سازی مقررات را پایه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و خاطر نشان کرد: به طور مثال در بحث مقابله با آلودگی هوا موضوع توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی مطرح است که باید به آن پرداخته شود.

وی مدیریت بر هزینه را یکی از موارد اساسی اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: مدل از دغدغه تا بهبود که در واقع گسترش دغدغه درسطح یک جامعه یا یک سازمان است می‌تواند مدیریت هزینه را از بالا‌ترین تا پایین فرد یک سازمان نهادینه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز