خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد:

افزایش ۵۷۰ هزار سفر در روز با مترو تا پایان امسال

با وجود عدم تامین اعتبارات مصوب مترو و مشکلاتی که وجود دارد، کار مترو روی زمین نمانده و ما ارزان‌ترین متروی دنیا را در تهران می‌سازیم چنانچه در برخی کشور‌ها هزینه احداث خطوط مترو ۲ تا ۳ برابر این میزان است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: با اضافه شدن ۱۷۷ واگن تا پایان سال به ناوگان مترو تعداد واگن‌های در حال بهره برداری به ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسد که این خود امکان افزایش حدود ۵۷۰ هزار سفر در روز را موجب می‌شود.

به گزار ش خبرنگار ایلنا، هابیل درویش در مراسم بهره برداری از ۹۰ واگن جدید مترو اظهار کرد: ورود ۲۰ واگن دو طبقه به خط ۵ و ۷۰ واگن یک طبقه برای سایر خطوط مترو در شرایط تحریم‌ها موفقیت بزرگ برای شرکت مترو و مدیریت شهری است.

درویش با بیان اینکه تاپایان امسال در مجموع ۱۷۷ واگن جدید وارد خطوط مترو می‌شود، تاکید کرد: تلاش می کنیم ماه هر ماه 15 واگن جدید به ناوگان افزوده شود. برای ورود واگن‌های جدید مترو ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و نزدیک به ۵۰ درصد واگن‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان داخلی ساخته و تکمیل شده است.

درویش با اشاره به اینکه از اواسط تیرماه امسال ترخیص و حمل این تجهیزات از گمرگ بندعباس آغاز و جهت ساخت و مونتاژ به کارخانه واگن سازی تهران حمل شد، گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید شاهد بهره برداری از این واگن‌ها هستیم هر قطار مترو شامل هفت واگن و با ظرفیت جابه جایی ۲۵ هزار مسافر در روز است که با اضافه شدن ۱۷۷ واگن تا پایان سال به ناوگان مترو تعداد واگن‌های در حال بهره برداری به ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسد که این خود امکان افزایش حدود ۵۷۰ هزار سفر در روز را موجب می‌شود.

وی ادامه داد: مزایای واگن‌های مدرن نسل سوم مواردی نظیر سبک بودن، کاهش فرسایش ریل و استهلاک کمتر قطار، تجهیز فضای داخلی واگن‌ها به دوربین، پکیج‌ها ی تهویه، سامانه ارتباط سفر و همچنین ارتقای سیستم دینامیکی است.

مدیر عامل شرکت مترو از فعال بودن ۲۰۰ کارگاه فعال با ۲۰ هزار پرسنل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجموعه مترو با وجود مشکلات مالی خبر داد و گفت: در مجموع باید ماهانه ۷۰ میلیارد تومان پول به بخشهای مختلف مترو تزریق کنیم اما این مبلغ را با سختی و وام تامین می‌کنیم. تا قبل از سال ۹۱ آهن را کیلویی ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان می‌خریدیم اما حالا باید کیلویی بیش از دو هزار تومان خریداری کنیم.

درویش درباره بهره برداری از خط ۳ مترو تهران گفت: این خط با ۳۵ کیلومتر طول و ۲۸ ایستگاه در سه بخش در دست ساخت است که فاز نخست آن به طول ۷ کیلومتر به زودی آماده بهره برداری می‌شود و ۱۲ کیلومتر دیگر نیز تا اواخر امسال و یا اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه ۵ ساله شهرداری تهران شبکه مصوب ریلی به ۲۱۸ کیلومتر گسترش می‌یابد گفت: به ازای هر سفربا مترو حدود شش دهم لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود که با احتساب انجام روزانه بیش از دو میلیون سفر در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت ذخیره می‌شود که این امر باعث کاهش ورود آلاینده‌ها به هوای شهر می‌شود.

درویش افزود: اگر با تامین به موقع اعتبارات بتوان ظرفیت مترو را روزانه به شش میلیون سفر برسانیم می‌توان سوخت مصرفی در تهران را تا سه میلیون و ۶۰۰هزار لیتر در روز کاهش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز