خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مقابله با آلودگی هوا را به مدیریت شهری‌ بسپرید

کد خبر : ۴۲۶۹۹

دولت باید با مدیریت شهری به عنوان محور این برنامه‌ها هماهنگ شود تا مسئولان شهری بتوانند این مساله را مدیریت کرده و با اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیداتی راهگشا، آلودگی هوا را کاهش داده یا مهار کنند.

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقابله با معضل آلودگی هوا باید نسبت به سطح‌بندی و لایه‌بندی برنامه‌ها اقدام و آن‌ها‌ را در قالب برنامه‌های کوتاه ‌مدت، می‌ان‌ مدت و دراز مدت ارائه داد، گفت: در مجلس این انتظار وجود دارد که به شکل ساختاری و در بلند مدت به این موضوع پرداخته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هادی شوشتری افزود: همه ارگان‌هایی که در امر مبارزه با آلودگی هوا مسئولند باید وظایف خود در قبال آلودگی هوا را در قالب برنامه‌ دراز مدت و به طور اساسی و بنیادی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه‌های مقابله با آلودگی هوای تهران باید به مدیریت شهری سپرده شود، اظهار کرد: به این منظور دولت باید با مدیریت شهری به عنوان محور این برنامه‌ها هماهنگ شود تا مسئولان شهری بتوانند این مساله را مدیریت کرده و با اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیداتی راهگشا، آلودگی هوا را کاهش داده یا مهار کنند.

شوشتری رسیدن به این آرمان را نیازمند مجموعه‌ای از عوامل دانست و تصریح کرد: این عوامل عمدتاً در مجموعه دولت متمرکزند که باید در اختیار ستاد مرکزی برنامه‌های کاهش آلودگی هوا یعنی مدیریت شهری قرار بگیرند تا مسئولان شهری بتواند با این امر مقابله کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای مدیریت شهری، حمل و نقل عمومی باید به نحوی مهیا شود که هر شهروند که از منزل خود بیرون می‌آید با طی مسافتی به طول ۳۵۰ متر بتواند خود را به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی برساند، اضافه کرد: اگر این امر محقق شود شهروندان دیگر انگیزه‌ای ندارند که وسیله نقلیه شخصی خود را بیرون بیآورند.

شوشتری با اعلام اینکه وقتی وسیله حمل و نقل عمومی ارزان، نزدیک به محل زندگی و در ‌‌نهایت همراه با رفاه باشد، بخش قابل توجهی از معضلات موجود حل می‌شود، گفت: البته این مهم مقدور نیست، مگر اینکه دولت به تعهدات مالی‌اش در قبال حمل و نقل عمومی عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تاکید بر ممنوعیت تردد خودروهای غیر استاندارد، خاطرنشان کرد: در صورت استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی تا حدود زیادی معضل ترافیک و آلودگی هوا از بین می‌-رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز