خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

تونل نیایش ۲۱ بهمن ماه، آزمایشی به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۲

سرعت احداث تونل‌های مترو بر اساس تعهد هر سال بین ۱۵ تا ۱۷ کیلومتر به قوت خود باقی است و تامین مالی این موضوع نیز مشکل شهروندان نیست و مربوط به من می‌شود.

ایلنا: شهردار تهران گفت: مجموعه تونل نیایش و پل طبقاتی صدر در مرحله آماده شدن است و برای بهره برداری آزمایشی آماده می‌شود و امیدواریم ۲۱ بهمن ماه تونل نیایش بصورت آزمایشی به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم قدردانی از دست اندرکاران احداث تونل نیایش ضمن تبریک دهه فجر در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که در این ایام مجموعه تونل نیایش بر اساس برنامه در مرحله آماده شدن است و برای بهره برداری آزمایشی مهیا می‌شود و امروز تونل نیایش تحویل بخش کارفرمایی و از همه دست اندرکاران قدردانی شد که امیدواریم ۲۱ بهمن ماه تونل نیایش به صورت آزمایشی به بهره برداری برسد.

وی افزود: تونل نیایش و پل صدر از لحاظ ترافیکی به هم وابسته است و ما سعی داریم در صورت امکان بخش حرکتی شرق به غرب را ۲۲ بهمن به بهره برداری برسانیم تا کسانی که از اتوبان صدر حرکت می‌کنند قبل از رسیدن به تقاطع اتوان شهید مدرس، امکان ورود به تونل را داشته باشند.

قالیباف خاطرنشان کرد: تونل در انتها به دو بخش بزرگراه کردستان و نیایش تقسیم می‌شود و بنا داریم در صورتی که ترافیک اجازه دهد چون پل به بهره برداری نمی‌رسد و ۱۲۰ روز تاخیر دارد، تونل جنوبی را نیز نیمه دوم اسفند ماه فقط روز‌ها از غرب به شرق مورد بهره برداری قرار دهیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره تاثیر نوسان ارز بر قیمت این پروژه گفت: قطعا نوسان ارز بر قیمت پروژه تاثیر دارد چراکه این تاثیر روی مواد اولیه و به ویژه میل گرد و آهن آلات که بخش عمده این پروژه است وجود داشته و تجهیزاتی که به صورت ارزی خریداری شده موجب افزایش قیمت پروژه شده است که این افزایش از بعد ریالی است اما در قیمت دلاری آن با توجه به برآورد اولیه قیمت ثابت است و از بعد تبدیل ارز به ریال، در این پروژه دچار نوسان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام از سیاست‌های قطعی این دوره بوده است اظهار کرد: پروژه‌های پل صدر، بزرگراه امام علی (ع)، اتوبان آزادگان، تقاطع اتوبان شهید باکری با اتوبان کرج، پل شیخ فضل ا..، اتوبان شهید باقری، دریاچه چیتگر و بسیاری از پروژه‌ها در مناطق همچنین مرکز تا‌تر بزرگ شهر، سالن نمایش‌های آئینی و مجموعه پارک‌ها و پروژه‌های اراضی عباس آباد در اولویت اتمام پروژه‌ها در این دوره است.

قالیباف همچنین افزود: سرعت احداث تونل‌های مترو بر اساس تعهد هر سال بین ۱۵ تا ۱۷ کیلومتر به قوت خود باقی است و تامین مالی این موضوع نیز مشکل شهروندان نیست و مربوط به من می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز