خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به منظور توسعه فضای سبز خواستار شد:

منابع طبیعی زمین‌های حاشیه شهر را در اختیار شهرداری تهران بگذارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۵۷

به موجب طرحی که به زودی به مجلس ارائه خواهیم کرد، منابع طبیعی مکلف می‌شود تا زمین‌های خود در حاشیه شهر تهران را به منظور توسعه فضای سبز به صورت رایگان در اختیار شهرداری تهران بگذارد.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به تردد وسایل نقلیه غیر استاندارد است، گفت: خودروهای وارداتی دارای استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ هستند در حالی که خودروهای داخلی استاندارد یورو ۲ دارند، به این دلیل که تولید کنندگان خودرو عنوان می‌کنند چون سوختمان یورو ۲ است نمی‌توانیم خودروی با استاندارد یورو ۴ تولید کنیم.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی بائوج افزود: در این راستا در فراکسیون مدیریت شهری با هماهنگی فراکسیون محیط زیست به جمع‌بندی رسیده‌ایم و به زودی طرحی دو فوریتی را ارائه خواهیم داد که بر اساس آن تامین ۵۰ درصد سوخت یورو ۴ مورد تاکید قرار گرفته است.

وی سهم ۷۵ درصدی جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دولت موظف به پرداخت ۵۰ درصد سهم خود در بخش حمل و نقل درون شهری است که البته این بودجه از سوی دولت پرداخت نشده است.

مهندس لاهوتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه توسعه فضای سبز نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آلاینده‌های هوا در شهر‌ها دارد، تصریح کرد: به موجب طرحی که به زودی به مجلس ارائه خواهیم کرد، منابع طبیعی مکلف می‌شود تا زمین‌های خود در حاشیه شهر تهران را به منظور توسعه فضای سبز به صورت رایگان در اختیار شهرداری تهران بگذارد.

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در ادامه با ذکر این نکته که از نیروی انتظامی خواسته‌ایم تا خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ را شماره گذاری نکند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در کنار اعمال تصمیمات کوتاه مدت و البته با اراده ملی، معضل آلوگی هوای تهران در آینده‌ای نه چندان دور حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز