خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران:

در مقاوم سازی شهر خوب نیستیم

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۸

امسال بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ زمین‌لرزه داشتیم و در زمان بروز حادثه درخواست بودجه را ارسال کردیم ولی تا زمان دریافت بودجه زمان زیادی سپری شد.

ایلنا: رییس سازمان مدیریت بحران گفت: در مقاوم سازی باید جدی عمل کنیم و تنها در بخش روستایی گام‌های موثری را برداشته‌ایم و هم‌چنان در مقاوم‌سازی شهری با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قدمی در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه سند پروژه همکاری کاهش خطرپذیری و آسیب پذیری، گفت: سازمان ملل در رابطه با مسائل مختلف همچون فقر، اعتیاد، حفاظت از محیط زیست و حوادث همکاری‌های مختلفی داشته است و به دنبال امضای این تفاهم نامه سعیمیکنیم تا سطح همکاری‌ها را تا حد چشمگیری ارتقا دهیم.

رییس سازمان مدیریت بحران در رابطه با مهم‌ترین دستغاوردهای سند همکاری سازمان مدیریت بحران و دفتر توسعه سازمان ملل متحد، افزود: کاهش خطرپذیری، مقاوم سازی و پیشگیری از حوادث دستاوردهای مهم این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ایران با توجه به حادثه خیز بودن از ۴۲ نوع حادثه مختلف طبیعی بیش از ۳۱ نوع حادثه را در خود جای داده است و ما امیدوار هستیم تا با عقد این تفاهم نامه بتوانیم در مقابل حوادث کشور را ایمن کنیم و حتی بتوانیم در حوادث منطقه‌ای به کشورهای همسایه کمک رسانی کنیم.

قدمی دررابطه با جزییات این تفاهم نامه، افزود: این سند در پنج بخش اصلی تنظیم شده و اعضای متخصص سازمان مدیریت بحران، شهرداری، هلال احمر و وزارت دولت در این زمینه همکاری دارند.

وی مهم‌ترین مسائل آسیب‌گذار را سیل و زلزله عنوان کرد و گفت: در مقاوم سازی باید جدی عمل کنیم و تنها در بخش روستایی گام‌های موثری را برداشته‌ایم و هم‌چنان در مقاوم‌سازی شهری با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم.

رییس سازمان مدیریت بحران در رابطه با انتقال کانکس جهت اسکان زلزله زدگان زهان، خاطرنشان کرد: این انتقال یک ماه قبل انجام شده است و این در حالی است که خسارات زلزله زهان وسیع نبود و تنها ۱۹۳ واحد مسکونی به طور کام تخریب شدند.

وی ادامه داد: ما در امسال بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ زمین‌لرزه داشتیم و در زمان بروز حادثه درخواست بودجه را ارسال کردیم ولی تا زمان دریافت بودجه زمان زیادی سپری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز