خبرگزاری کار ایران

تقدیر عضو کمیسیون عمران مجلس از پیشرفت تهران در ۸ سال اخیر:

مدیریت شهری تهران فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی موفق عمل کرده است

کد خبر : ۴۵۷۶۷

با توجه به افزایش چند برابری جمعیت و وسعت شهر در این سال‌ها، بسیاری از معضلات حمل و نقل عمومی رفع شده است.

ایلنا: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقیقتاً اقدامات بسیار گسترده و مثبتی توسط مدیریت شهری طی ۸ سال گذشته رخ داده، گفت: به عنوان نمونه ساخت تونل‌های شهری، گسترش حمل و نقل عمومی و احداث معابر شهری از بزرگراه‌ها تا پیاده‌راه‌ها، از جمله فعالیت‌هایی‌اند که پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسین محمدزاده افزود: البته چنان‌چه اقدامات مدیریت شهری به احداث چند معبر خلاصه شود، از انصاف به دور است چرا که مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها فارغ از هر گونه جناح‌بندی‌های سیاسی بسیار موفق عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چهره امروز شهر تهران در مقایسه با این کلان‌شهر در سال ۸۴ تصدیقی بر تلاش مضاعف مدیریت شهری در چند سال اخیر است، اظهار کرد: مدیریت شهری با توجه به جایگاهی که می‌بایست پایتخت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، گام بر داشته تا بتواند پاسخ گوی مطالبات به حق شهروندان از یک سو و سرافرازی کشورمان از سوی دیگر باشد.
صف‌های طولانی اتوبوس ۱۰ سال قبل با امروز قابل مقایسه نیست.

محمدزاده با مقایسه وضعیت امروز حمل و نقل عمومی تهران با کمتر از ۱۰ سال قبل که صف‌های طولانی مسافران برای استفاده از اتوبوس و مینی‌بوس در اکثر نقاط شهر ایجاد می‌شد، اضافه کرد: با توجه به افزایش چند برابری جمعیت و وسعت شهر در این سال‌ها، بسیاری از معضلات حمل و نقل عمومی رفع شده است.

وی با اعلام اینکه امروز بخش اعظمی از سهم‌ حمل و نقل شهری توسط مترو و اتوبوس‌های تندرو (BRT) صورت می‌پذیرد، گفت: مقایسه تهران امروز و تهران ۸ سال قبل گویای پیشرفت شایان شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی است.

محمدزاده مهاجرت از روستا‌ها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها را از مهم‌ترین مشکلات تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور دانست و افزود: تا زمانی که برنامه‌ریزی‌های کشور به سوی ارائه خدمات در شهرهای بزرگ باشد، تجمع جمعیت در این شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

دولت باید پاسخ گوی مطالبات مردم در شهرهای بزرگ و کوچک باشد

وی با اشاره به اینکه مهاجرت به کلان‌شهر‌ها و به ویژه به پایتخت به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد: مهاجرت نیروی انسانی و استعدادهای جوان به شهرهای بزرگ حاصل شیوه ناصحیح برنامه‌ریزی و مدیریت در کشور بوده و مانعی در برابر پیشرفت روستا‌ها و شهرهای کوچک است.

محمدزاده با بیان اینکه صنایع کشور با صرف هزینه‌های کلان در کنار شهرهای بزرگ متمرکز شده‌اند و ازدحام جمعیت در این شهر‌ها باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده، تصریح کرد: در صورت توزیع مناسب صنایع در نقاط مختلف کشور با هزینه‌های بسیار کمتر، زمینه پیشرفت و توسعه شهرهای کوچک فراهم می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید پاسخ‌گوی مطالبات به حق مردم در شهرهای بزرگ و کوچک باشد، خاطرنشان کرد: لازم است از شهردار تهران، ‌ اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تمام مدیران و کارکنان شهرداری تهران که در راستای آبادانی و سرافرازی کشورمان تلاش می‌کنند، قدردانی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز