خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

استقبال شهروندان از تونل نیایش / بهره برداری مرحله به مرحله از نیایش

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۸

این تونل به صورت آزمایشی روز شنبه هفته آینده ۲۸ بهمن تونل شمالی آن یعنی مسیر شرق به غرب با حضور شهردار تهران به بهره برداری می‌رسد.

ایلنا:‌ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری آزمایشی از تونل نیایش، گفت:‌ در روزهای اولیه افتتاح تونل نیایش به دلیل حس کنجکاوی و تماشای تونل تقاضا برای عبور از آن شاهد ترافیك در این تونل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تونل نیایش، اظهار کرد: تونل نیایش اوج مهندسی کشور است که توانسته است دربحث کیفیت پروژه منتخب انجمن بتون سال ۹۱ را به خود اختصاص دهد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تونل نیایش دومین تونل طویل در سال ۲۰۱۲ بود تصریح کرد: سختی‌های زیادی در ایجاد تونل نیایش داشته‌ایم که یکی ازآن‌ها این بود که در ساخت تونل نیایش از یک منطقه آب دار عبور کردیم اما با تمهیدات مهندسان بومی موفق شدیم زیرزمینی در جهت خلاف جریان آب احداث کنیم.

وی با بیان اینکه تونل نیایش حتی یک قطره آب ندارد به سایر ویژگی‌های آن پرداخت و صراحتا اعلام کرد: تونل نیایش یکی از امن‌ترین تونل‌های موجود است که بهره برداری از آن به صورت مرحله به مرحله خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه در روزهای اولیه افتتاح تونل نیایش به دلیل حس کنجکاوی و تماشای تونل تقاضا برای عبور از آن افزایش چشم گیری خواهد داشت، گفت: این تونل به صورت آزمایشی روز شنبه هفته آینده ۲۸ بهمن تونل شمالی آن یعنی مسیر شرق به غرب با حضور شهردار تهران به بهره برداری می‌رسد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پس از دو هفته آزمایش این تونل و بررسی نقاط فنی آن به صورت رسمی تونل شمالی نیایش زیر بار ترافیکی خواهد رفت و خروجی کردستان آن نیز قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به تردد در ساعت خاصی از روز در تونل نیایش خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ترافیکی این تونل توسط پلیس راهور اعلام می‌شود و مسیر تونل جنوبی آن یعنی مسیر غرب به شرق نیز با وجود تکمیل بودنش به دلیل برخی مسائل از جمله تکمیل نشدن پل صدر فعلا زیر بار نخواهد رفت از طرفی اگر ما بخواهیم این تونل را نیز به بهره برداری برسانیم شرایط ترافیکی در صدر تشدید می‌شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هم اکنون علاوه بر اجرای طرح دو طبقه کردن صدر بهسازی این اتوبان نیز در دست انجام است گفت: پس از بهسازی صدر و ایام عید و جمع آوری تجهیزات کارگاهی از تونل جنوبی نیایش نیز بهره برداری می‌شود.

حسینی درباره هزینه‌های پروژه صدر نیایش افزود: برآورد هزینه اولیه یک میلیارد دلار بوده است در حالی که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در تونل نیایش و ۶۵۰ میلیارد تومان در پروژه صدر منعقد شده که هیچ یک از این قرارداد‌ها هنوز پر نشده است بنابراین تا کنون کل هزینه پروژه صدر نیایش هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به نرخ روز دلار، از برآورد اولیه کمتر است.

وی ادامه داد:‌ در زمان آغاز پروژه صدر نیایش در فروردین ۹۰،  قیمت میلگرد ۸۰۰ تومان بود اما در جریان اجرای پروژه این قیمت تا ۲۲۵۰ تومان هم افزایش یافت. 

وی ادامه داد:‌ پروژه تونل نیایش یک پروژه درابعاد ملی و حتی فراملی است که در مدت زمانی استثنایی و با کیفیت مناسب و هزینه قابل قبول تحویل شهروندان می‌شود. عملیات اجرایی این تونل از ۶ فروردین سال ۹۰ به طور رسمی آغاز شد و ما در ۲۴ اسفند‌‌‌ همان سال جشن پایان حفاری تونل را برگزار کردیم. با این حساب عمده حفاری‌های تونل ۱۱ ماه به سرانجام رسید و سپس مراحل بعدی کار از جمله تثبیت، بتن ریزی کف، عایق بندی، زه کشی وغیره در دستور کار قرار گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه تونل نیایش ۱۰ هزار و ۲۵۲ متر طول دارد تصریح کرد: برای نخستین بار در تاریخ کشور دو راهی‌ها را تجربه کردیم و در تونل نیایش عملیات اجرایی دو راهی‌ها انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز