خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه خانه کشتی «بنا»:

اجازه نمی‌دهیم ما را از فضای کار به سمت وقت کشی ببرند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۲۳

تمام کارهای شهرداری حساب و کتاب دارد/ با اسراف و تجملات مخالفم/ رشوه گیری در شهرداری سیر نزولی پیدا کرده است/ اگر اشتغال زایی نکنیم جامعه آسیب جدی می‌بیند.

ایلنا: شهردار تهران گفت: برای تمام کارهایی که از سوی شهرداری صورت گرفته حساب و کتاب وجود دارد و بار‌ها شهرداری به عنوان نهادی نمونه در شفاف سازی مالی معرفی شده است.

به گزارش ایلنا، عصر روز چهارشنبه ۵۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، ترافیکی و شهری به وسیله شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در منطقه ۱۹ افتتاح شد.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح خانه کشتی محمد بنا در جمع ساکنان منطقه ۱۹، اظهار کرد: من برای حضور در مناطق مختلف شهر تهران همیشه سعی می‌کنم که عدالت را رعایت کنم اما در چند سال گذشته به منطقه ۱۹ بیش از هر منطقه دیگری آمده‌ام.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه «قصد بیان چند نکته را از نه باب گله که از جهت تذکری به خود دارم»، گفت: گاهی می‌شنوم که حرف‌هایی زده می‌شود و بعضا این حرف را به جامعه نیز می‌کشانند و در رسانه‌ها نیز مطرح می‌کنند «که شهرداری در این چند سال چه کاری برای مردم انجام داده است»؟

وی یادآور شد: احساس من این است که از سال‌های گذشته تا به حال رفتار و شعار ما موید یکدیگر بوده‌اند. مثل اینکه مطرح کردیم توجه به جنوب شهر در الویت ماست و تمام تلاشمان را هم در این مدت کرده‌ایم که شکاف بین شمال و جنوب شهر بیشتر نشود. امروز هم خدا را شاکریم که به همت مردم و با پیگیری‌های مجدانه ما بچه‌های جبهه و تلاشی که بزرگان و معتمدان محلات تهران انجام داده‌اند، توانسته‌ایم به این مقصود برسیم و به دنبال آن کارهای خوبی در مجموعه شهری صورت گرفته است.

قالیباف خاطر نشان کرد: شما به تغییرات این منطقه از سال ۸۴ تا به حال نگاه کنید! وقتی کسی از این راه وارد شهر تهران می‌شود و قصد دارد از میدان جهاد به نقاط مختلف شهر اعم از شمال، شرق، غرب و جنوب تهران برود، چه تغییراتی را مشاهده می‌کند.

تمام کارهای شهرداری حساب و کتاب دارد

شهردار تهران همچنین با اشاره به اینکه این سخنان از جانب افرادی گمنام، مطرح می‌شود، افزود: در ادامه حرف‌هایی که زده شده عده‌ای نیز معتقدند که اگر کاری هم توسط شهرداری انجام شده، پروژه‌هایی بوده‌اند که با ریخت و پاش فراوان به سرانجام رسیده‌اند. در این میان عده‌ای از مردم حرف‌هایی را که می‌شنوند باور می‌کنند اما آن دسته از شهروندانی که اهل حساب و کتاب‌اند، این گفته‌ها را نمی‌پذیرند.

وی تصریح کرد: برای تمام کارهایی که توسط شهرداری صورت گرفته حساب و کتاب وجود دارد و بار‌ها شهرداری به عنوان نهادی نمونه در شفاف سازی مالی معرفی شده است.

موضوع دیگری که در میان این سخنان به چشم می‌خورد، مساله اسراف در شهرداری است. امری که قالیباف در خصوص آن خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ سال بود که شهرداری‌ها از تخریب جداول به واسطه ریزش برف و باران رنج می‌بردند و عمر مفید این جدول‌ها ۲ سال بود اما کاری که ما در این مدت انجام دادیم این بوده که حتی یک جدول غیر استاندارد هم در تهران استفاده نکرده‌ایم و جداولی که امروز در سطح شهر می‌بینید ۵ سال عمر مفید دارند و سعیمان بر این است که این استاندارد را به بالای ۱۰ سال هم برسانیم. حال فکر کنید که این کار چقدر توانسته است جلوی بریز و بپاش‌ها را بگیرد؟!

با اسراف و تجملات مخالفم

یکی دیگر از موضوعاتی که در مراسم افتتاحیه خانه کشتی بنا مطرح شد، سوالی بود که بار‌ها از جانب شهروندان نیز عنوان شده است. اینکه چرا شهرداری پیاده راه سازی و یا آسفالت کاری می‌کند و مجددا خودش دست به تخریب می‌زند و باز از نو خیابان‌ها را سامان می‌بخشد.

قالیباف در توضیح این موضوع به شهروندان منطقه ۱۹ گفت: ممکن است برخی از مردم آگاهی نداشته باشند که این تخریب‌ها از جانب شهرداری نیست. واقعیت این است که ما پیاده راه سازی می‌کنیم اما شرکت‌های مختلف مانند آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن و... می‌آیند و برای انجام تغییراتی که مد نظر دارند همه چیز را تخریب می‌کنند و شهرداری بعد از اتمام کارشان باز تمام خیابان‌ها را آسفالت می‌کند و یا پیاده راه‌ها را از نو می‌سازد.

وی در ادامه با این بیان قاطع که با اسراف مخالف است، اظهار کرد: اسراف حتما کار بدی است و من در برخی موارد که این موضوع را دیده‌ام، با آن برخورد کرده‌ام زیرا به شدت با اسراف و تجملات مخالفم.

رشوه گیری در شهرداری سیر نزولی پیدا کرده است

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به معضل رشوه گیری اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهم بگویم که در شهرداری رشوه گیری وجود ندارد اما مدعی این امر هستم که بر اساس وجود دستگاه‌های نظارتی رشوه گیری در این نهاد سیر نزولی خودش را پیدا کرده است.

قالیباف در جمع بندی این بخش از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: منظورم از این بحث این بود که بگویم ما به عنوان بچه‌های جبهه یاد گرفته‌ایم خیلی به دنبال پاسخگویی به حرف‌های مغرضانه نباشیم چرا که اگر ۱۰ بار هم به افرادی که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند، توضیح بدهیم باز هم قانع نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: ما وقتمان را برای پاسخ دادن به این حرف‌ها تلف نمی‌کنیم و هدفمان این است اگر وقتی داریم برای خدمت به مردم عزیزمان صرف کنیم در کنار اینکه برای شنیدن انتقادهای سازنده و تذکرهای به جا، گوشی شنوا داریم.

شهردار تهران همچنین افزود: مردم ما از این رفتار‌ها ناراحت می‌شوند و انتظار دارند مدیرانشان با محبت به آن‌ها خدمت کنند و اگر جایی جدل باشد، مردم نمی‌پذیرند. در فضای شهرداری اجازه نمی‌دهیم ما را از فضای کار و تلاش به سمت وقت کشی و فرصت کشی ببرند.

قالیباف تاکید کرد: توقع مقام معظم رهبری نیز این است که مدیران کارشان را با ‌‌نهایت تلاش به همراه در نظر داشتن عدالت اجتماعی انجام دهند.

اگر اشتغال زایی نکنیم جامعه آسیب جدی می‌بیند

وی در بخش دیگر سخنرانی خود به موضوع بوستان «ایرانیان» و تملک زمین این مکان اشاره کرد و گفت: ما برای ساخت بوستان ایرانیان ۱۸۰ هکتار زمین پیش بینی کرده‌ایم که بر اساس آن بخشی از زمین تملک شده و بخشی نیز باقی مانده که اعتبارات لازم را برای آن هم پیش بینی می‌کنیم تا این پارک در منطقه ۱۹ شکل بگیرد. احداث این بوستان هزینه سنگینی دارد ولی وظیفه ماست که بخشی از هزینه‌های آن را تامین کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ساخت این بوستان یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای منطقه ۱۹ بیفتد در کنار اینکه تولید ثروت نیز کند.

قالیباف همچنین به موضوع اشتغالزایی در منطقه اشاره کرد و افزود: درست است که ساختن مجموعه‌ای مانند ورزشگاه خوب است اما این کار باید تولید ثروت و اشتغالزایی نیز بکند تا مفید واقع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه حرفه‌ای و کاری من اشتغالزایی نیست اما بنا بر وظیفه انسانی و معنوی‌ام این کار را وظیفه خود می‌دانم، چرا که اگر اشتغالزایی نکنیم آسیب جدی به جامعه وارد می‌شود.

در مراسم عصر روز گذشته محمد آقامیر، رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، علیرضا دبیر، شهردار منطقه ۱۹، حجت الاسلام والمسلمین جوادی، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۹، حجت الاسلام والمسلمین می‌دانی عضو هیات امنای مسجد بنی هاشم، حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و جمع کثیری از روحانیون، قهرمانان و ورزشکاران همچون سوریان و درستکار و همچنین جمعی از مدیران شهری در کنار شهردار تهران حضور داشتند.

همچنین می‌توان به افتتاح پروژه‌هایی مانند: خانه کشتی محمد بنا، مسجد سیدالشهدا، مسجد چهارده معصوم، مسجد بنی هاشم، تالار پذیرایی یاس بهمنیار، زمین چمن مصنوعی محله دولتخواه، قطعه ششم بزرگراه شقایق و... اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز