خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان توسعه تجارت و شورای ملی مبلمان

کد خبر : ۴۹۴۴۱

در حوزه علمی و کاربردی، صنعت ایران مریض است که اکنون با شکل گیری رشته مبلمان، در حوزه مبلمان و دکوراسیون و در آینده نزدیک تولید به صورت علمی انجام می‌شود.

ایلنا: سازمان توسعه تجارت و شورای ملی مبلمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا،مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تجارت جهانی مبلمان مبلغی در حدود ۷۰۰ میلیارد دلار است که صادرات و واردات به طور مساوی و پایاپای است افزود: صادرات و واردات مبلمان درکشور کمتر از نیم درصد است و ما به دنبال آن هستیم تا با امضای این تفاهم نامه صادرات خود را به نیم درصد که رقمی در حدود ۱. ۳ میلیارد دلار است برسانیم.

توانا با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت برای افزایش سهم صادرات مبلمان نیز برنامه‌های حمایتی دارد افزود: بر اساس این تفاهم نامه سازمان توسعه تجارت موظف است تا در حوزه بازاریابی، برند سازی و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به تولیدکنندگان این صنعت کمک کند.

رییس شورای ملی مبلمان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای داشتن افق چشم‌انداز باید سیستم‌های تولیدی را از محصول محوری به برند محوری تبدیل کنیم و از تولید سنتی فاصله بگیریم.

بر اساس این گزارش، علی انصاری در مراسم امضای تفاهم نامه بین شورای ملی مبلمان و سازمان توسعه تجارت گفت: تفاهم‌نامه یک کاغذ است ولی در واقع اصول تعهد، علاقه و انگیزه طرفین است که می‌تواند تفاهم را به نتیجه برساند.

انصاری با تاکید بر این‌که ما زیرساخت‌های تولید را ایجاد کرده‌ایم، اظهار کرد: در حوزه‌های کلان بیشترین خسارات را از تولید کارگاهی می‌بینیم. اگر بخواهیم جایگاه ارتباطمان را به شکل منطقه‌ای تقویت کنیم و افق و چشم‌انداز داشته باشیم باید سیستم‌ها و نظام‌های تولیدی را از محصول محوری به برند محوری تبدیل کنیم.

وی با بیان این‌که کناره گیری از تولید سنتی و برند محورشدن نیازمند حمایت مسولان نظام است، ‌ گفت: ما زیرساخت‌های مورد نیاز را به عنوان شهرک صنعتی زرندیه ایجاد کرده‌ایم.

انصاری با اشاره به مزایای واردات هدفمند و استراتژی محورخاطرنشان کرد: واردات هدفمند و استراتژی محورمبلمان موجب ایجاد رقابت سالم در کشور می‌شود. امروزه مبلمان دیگر جزو کالاهای لوکس و تجملاتی نیست چرا که با احتساب تجملاتی بودن مبل باید گفت که موبایل نیز جزو تجملات است.

وی افزود: مبلمان جزو ملزومات زندگی و موجب آسایش مردم است و واردات آن – البته به شکل هدفمند و با نگاه صادرات محور- باید آزاد باشد.

انصاری همچنین با اشاره به تحصیل نزدیک به هزار دانشجو در رشته مبلمان و دکوراسیون در دانشگاه‌های آزاد، علمی-کاربردی و پیام نور، اظهار کرد: در حوزه علمی و کاربردی، صنعت ایران مریض است که اکنون با شکل گیری رشته مبلمان، در حوزه مبلمان و دکوراسیون و در آینده نزدیک تولید به صورت علمی انجام می‌شود.

رییس شورای ملی مبلمان با تاکید بر این‌که اگر امروز به سوی تولید انبوه نرویم ناچاریم روز به روز بیشتر به سوی واردات برویم. با اشاره به امضای تفاهم نامه بین شورای ملی مبلمان و سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: ‌ خوشبختانه تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف از جمله واردات، صادرات، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، کنترل کیفیت، نظارت بر عملکرد تشکل‌های صنفی امضا شد.

علی انصاری گفت: بر اساس این تفاهم نامه، از صنعت مبلمان در راستای تامین مواد اولیه برای تولید حمایت می‌شود.

رییس شورای ملی مبلمان با بیان این‌که تفاهم نامه با توجه به برنامه پنجم توسعه و نگاه‌های حمایتی از سوی مسوولان به صنعت مبلمان، منعقد شده، ‌تصریح کرد: تفاهم‌نامه این نوید را می‌دهد که بتوانیم در صنعت مبلمان با چ‌تر حمایتی دولت به صورت حرفه‌ای به سوی تولید تخصصی برویم.

وی در واکنش به پیشنهاد کرمانشاهی و استقبال از آن مبنی بر تعیین عنوان شهرک تخصصی زرندیه که برای صنعت مبلمان در نظر گرفته شده است به نام پایانه صادراتی، اظهار کرد: مهم تشکیل یک مرکز تخصصی با زیرساخت علمی است که این مهم در شهرکت تخصصی مبلمان و یا تحت عنوان پایانه صادرات در حال انجام است.

رییس شورای ملی مبلمان تصریح کرد: مهم این است که شاهد حضور فعالان، دست اندرکاران و تولیدکنندگان مبلمان در این پایانه باشیم.

انصاری در مورد مطلوب بودن زمان تفاهم‌نامه تا پایان برنامه پنجم توسعه گفت: ما امیدواریم که حداکثر در یک سال بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

معاون توسعه و مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قانون‌گذار بر توانمندسازی تشکل‌ها و فعالین اقتصادی تاکید کرده و این باور هست که باید از توانمندی‌های موجود استفاده کرد.

حمید علی‌خانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شورای ملی مبلمان و سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: به کارگیری توانمندی نیازمند داشتن نقشه راه است و این نقشه راه در قالب تفاهم نامه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در همکاری دولت و خانواده بزرگ هنرصنعت مبلمان است و آینده روشنی را رقم می‌زند. معاون توسعه و مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: شورای ملی مبلمان به نقش اساسی دولت و سازمان توسعه تجارت ایران در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت عالیه صنعت مبلمان در عرصه تولید و تولید در خدمت صادرات معتقد است.

علی‌خانی در پایان گفت: قانون‌گذار بر توانمندسازی تشکل‌ها و فعالین اقتصادی تاکید کرده و این باور هست که باید از توانمندی‌های موجود استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز