خبرگزاری کار ایران

نوروزی در مراسم رونمایی طرح ترافیک سال ۹۲ خبر داد؛

افزایش چند برابری قیمت ارابه‌های مرگ

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۸

خودروسازان پشت جایگاه بنزین سنگر گرفته‌اند و همه مردم به صورت اتوماتیک آلودگی هوا را از بی‌کیفیت بودن بنزین می‌دانند این در حالی است که خودرو‌ها نیز در آلودگی هوا نقش عمده‌ای دارند/ هیچ تاکسی غیر پلاک تهران حق ورد به محدوده طرح ترافیک را ندارند/ برنامه جامع کاهش آلودگی هوا محکوم به شکست است.

ایلنا: مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران گفت: خودروسازان پشت جایگاه بنزین سنگر گرفته‌اند و همه مردم به صورت اتوماتیک آلودگی هوا را از بی‌کیفیت بودن بنزین می‌دانند این در حالی است که خودرو‌ها نیز در آلودگی هوا نقش عمده‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا وحید نوروزی در مراسم رونمایی طرح ترافیک سال ۹۲ که با بیان اینکه از سال ۹۳ مراسم رونمایی برای طرح ترافیک نخواهیم داشت تصریح کرد: قرار بود از سال آینده نصب برچسب بر روی خودرو منتفی شود اما به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم مبادی ورود و خروج محدوده زوج و فرد را به دوربین مجهز کنیم از این رو اجرای این طرح به دو سال آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه تمامی مبادی ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک هم اکنون هوشمند است که با نصب دوربین‌ در محدوده زوج فرد، مبادی زوج و فرد نیز هوشمند می‌شود تصریح کرد: برچسب طرح ترافیک سال ۹۲، یک رنگ و یک شکل برای تمامی خودروهای شخصی و دولتی است و نماد اصلی آن پرچم به اهتزاز در آمده ایران است که در کنار آن آرم شهرداری تهران دیده می‌شود پشت این برچسب ذکر هفت روز هفته وجود دارد.

تغییرات امنیتی آرم ترافیک سال ۹۲ به نصف کاهش یافته است

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه به دلیل فراوانی نماد‌ها شهر تهران امسال هیچ کدام از نمادهای شهر را بر روی برچسب قرار ندادیم چراکه تمامی نماد‌ها خدمت صادقانه و بی‌منت است از این رو نماد استفاده نشد.

نوروزی با اشاره به اینکه تغییرات امنیتی آرم ترافیک سال ۹۲ به نصف کاهش یافته است تاکید کرد: تا پایان نیمه اول سال آینده تمامی دوربین‌ها در مبادی ورود و خروج محدوده زوج و فرد نصب می‌شود و از این رو دیگر پی گیری بالا آوردن امنیت بالای برچسب‌ها برای کوتاه کردن دست جاعلان نبودیم.

به گفته وی همچنین کارت‌های شناور نیز امسال در به اندازه کارت عابر بانکی کوچک شده است تا حمل آن با مشکل مواجه نباشد در روی این کارت‌ها نیز پرچم جمهوری اسلامی و آرم شهرداری تهران وجود دارد.

نوروزی با بیان اینکه از امروز چاپ و توزیع آرم سهمیه بگیران شروع می‌شود گفت: تمامی افراد عادی که مدارک خود را به دفا‌تر الکترونیک داده‌اند می‌توانند از ۲۰ اسفند ماه به مدت ۲ هفته با مراجعه به دفا‌تر الکترونیک شهر برچسب خود را دریافت کنند.

۹۱ هزار و ۲۰۰ فقره مجوز طرح ترافیک برای سال ۹۲ 

وی با بیان اینکه سال ۹۲ نیز ۹۱ هزار و ۲۰۰ فقره مجوز طرح ترافیک توزیع می‌شود گفت: از این تعداد ۱۵ هزار فقره آرم روزانه در نظر گرفته‌ایم و قیمت آن نیز‌‌ همان قیمت مصوب شورای شهر است تنها کسانی که می‌خواهند قبل از ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده شوند هزینه بیشتری باید پرداخت کنند.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش سهمیه بنیاد شهید در سال آینده گفت: سیاست ما بر این است که به سمت آرم روزانه برویم.

از سال ۹۳ مینی بوس‌ و اتوبوس‌های فرسوده و سهمیه بگیر دولتی آرم ترافیک نمی‌گیرد

نوروزی در ادامه صحبت‌های خود گفت: از سال ۹۳ به مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده و سهمیه بگیران ارگان‌های دولتی آرم ترافیک تعلق نمی‌گیرد این موضوع را از امسال اعلام کردیم تا در سال آینده دارندگان این خودرو‌ها تکلیف خود را بدانند.

وی همچنین به صحبت‌های رئیس جمهوری در شب گذشته درباره حاشیه امن خودروسازان اشاره و تصریح کرد: خودروسازان پشت جایگاه بنزین سنگر گرفته‌اند و همه مردم به صورت اتوماتیک آلودگی هوا را از بی‌کیفیت بودن بنزین می‌دانند این در حالی است که خودرو‌ها نیز در آلودگی هوا نقش عمده‌ای دارند.همچنین خودروسازان طی نامه‌ای از وزیر صنایع خواسته‌اند تا به آنان فرصت دهد تا کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شب گذشته رئیس جمهور اعلام کرد که به هیچ عنوان این فرصت به خودروسازان داده نمی‌شود و می‌بایست از ۱/۱/۹۲ خودروی با استاندارد تولید شود.

نوروزی با بیان اینکه چگونه می‌شود خودروی تولید داخل در سال حمایت از تولید ملی که بیشتر شبیه ارابه مرگ است به قیمت سه برابر افزایش یابد تاکید کرد: متاسفانه تولیدکننده خودرو، واردکننده خودرو و سیستم نظارتی آن همه مربوط به یک نهاد است و با توجه به تاکید رئیس جمهور می‌بایست این ساختار اصلاح شود چراکه شب گذشته اتمام حجتی به خودروسازان داده شد که دیگر دنبال فرصت نباشند و اگر لازم باشد واردات تولید خودروهای خارجی از سر گرفته می‌شود.

به شخصه از اتمام حجت رئیس جمهور برای خودروسازان استقبال می‌کنم

وی با بیان اینکه سالانه ۴ هزار نفر به دلیل آلودگی ذرات معلق ۲ و نیم و ۱۰ میکرون جان خود را از دست می‌دهند گفت: ۸۵ درصد از خودرو‌ها تولید داخل است و باید بگویم کیفیت خودرو در کاهش آلودگی تاثیر دارد من به شخصه از اتمام حجت رئیس جمهور برای خودروسازان استقبال می‌کنم و معتقدم در کنار تعیین و تکلیف نهایی برای خودروساز نباید در کیفیت سوخت نیز تعلل کنیم.

نوروزی در ادامه صحبت‌های خود به مساله موتور سیکلت‌ها و تولیدکنندگان آن نیز پرداخت و گفت: ۲۵ درصد از آلودگی تهران متعلق به موتورسیکلت‌ها است که تولیدکنندگان اقلام مورد نیاز ان را از کشور تایلند با کیفیت پایین وارد می‌کنند از این رو باید در اقدامی به سازندگان موتورسیکلت نیز اعلام شود که بعد از بنزین و خودرو آرامش آن‌ها نیز از بین می‌رود و باید به فکر چاره باشند.

طرح سازمان محیط زیست ناپخته و خام بود

وی در مورد رد طرح دوفوریتی کاهش آلودگی هوا در مجلس نیز با بیان اینکه طرح سازمان محیط زیست ناپخته و خام بود که براساس هیجانات و احساسات نوشته شده بود گفت: رسانه‌های عمومی بیشترین تلاش را برای مقوله کاهش آلودگی هوا داشتند این در حالی است که سازمان متولی آن یعنی سازمان حفاظت از محیط زیست در ۵ سال اول فعالیتش در این دولت کار خاصی انجام نداد و تنها در سه سال اخیر اقداماتی انجام داد که مثمر ثمر نبوده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم این سازمان لابی‌گری کند چراکه لابی‌گری سیاسی است اما این سازمان برای حفظ سلامت افراد جامعه اگر لازم باشد باید با تک تک نمایندگان جلسه توجیهی بگذارد با این حال شهرداری تهران نیز تلاش می‌کند تا قانون هوای پاک عملیاتی شود.

هیچ تاکسی غیر پلاک تهران حق ورد به محدوده طرح ترافیک را ندارند

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ تاکسی غیر پلاک تهران حق ورد به محدوده طرح ترافیک را ندارند و در صورت ورود جریمه می‌شوند گفت: موتورسیکلت‌هایی که دارای معاینه فنی باشند می‌توانند در محدوده ترافیک رفت و آمد کنند همچنین موتورسیکلت‌های برقی در این محدوده بدون پرداخت هزینه به راحتی تردد می‌کنندو به دنبال هستیم تا عوارض چندین برابری برای موتورسیکلت‌ های کاربراتوری داشته باشیم البته ما پیشنهادات محیط زیستی به شورای عالی ترافیک درباره موتورسیکلت‌ها ارائه کرده‌ایم که بعید می‌دانم به نتیجه برسد.

نوروزی با بیان اینکه نقش برچسب آرم ترافیک برای سال ۹۲ الزامی است گفت: این برچسب‌ها از اوایل سال ۹۲ دارای اعتبار است

وی درباره اقدامات عجیب و غریب برخی از شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: این اقدامات جرم است و مبادی پرتردد شناسایی شده است و پلیس راهور در آن مستقر شده است.

برنامه جامع کاهش آلودگی هوا محکوم به شکست است

نوروزی در پایان درباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوا نیز گفت: از آنجا که این برنامه بدون توجه به بار مالی آن لحاظ شده است و دستگاه‌های دولتی اعتقادی به اجرای آن ندارند محکوم به شکست است و با توجه به برگزاری دو انتخابات در سال آینده و بعید می‌دانم محیط زیست ما آنقدر قدرتمند باشد که بتواند کاری از پیش ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز