خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۰ خبر داد:

بهره برداری آزمایشی بخشی از بزرگراه امام علی (ع) تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۳

فاز آزمایشی بزرگراه امام علی (ع) که موجب اتصال بزرگراه بعثت (منطقه ۱۵) تا حرم مطهر امام خمینی (ره) می‌شود تا پایان سال جاری به زیر بار خواهد رفت.

ایلنا: شهردار منطقه ۲۰ در بازدید از مراحل تکمیلی پروژه حضرت امیرالمومنین (ع) از بهره برداری آزمایشی فاز این اتوبان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ عظیم بابایی با اشاره به اینکه روند ساخت دو قطعه پایانی امتداد بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه به طول ۶ کیلومتر بر اساس زمانبندی در حال اجراست، افزود: فاز آزمایشی بزرگراه امام علی (ع) که موجب اتصال بزرگراه بعثت (منطقه ۱۵) تا حرم مطهر امام خمینی (ره) می‌شود تا پایان سال جاری به زیر بار خواهد رفت.

وی با اشاره به اهمیت کاهش تبعات منفی اجرای این طرح افزود: پیش بینی نصب دیوارهای عایق صوتی، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری، بهسازی قنات‌های شرق شهرری و جنوب دولت آباد، افزایش دسترسی آسان به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و ایجاد فضای سبز در اطراف این بزرگراه از تدابیر ویژه مدیریت شهری منطقه ۲۰ است که به انجام رسیده است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه اجرای این پروژه بزرگ بر اساس رویکرد مدیریت شهری تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است، یادآور شد: تسهیل دسترسی گردشگران و مسافران به شهرری، افزایش جذب گردشگر و توریست، افزایش اشتغال، کاهش بارترافیکی خیابان‌های فدائیان اسلام، ‌شهید رجایی و بزرگراه شهید کریمی و خارج شدن شرق منطقه از بن بست مهم‌ترین اهداف پروژه امتداد بزرگراه امام علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه مسیر این بزرگراه از مربع گردشگری شهرری عبور می‌کند تصریح کرد: ‌فراهم شدن فرصت احیای تاریخی و فرهنگی دو اثر تاریخی دژرشکان و دیوار ری باستان ازدیگر پیامدهای مثبت ساخت بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه است.

شهردار منطقه ۲۰ ایجاد حس خوشایند و تصویر ذهنی مثبت برای تمام گردشگران و مسافران عبوری به دلیل ترکیب مناظر کوه، فضای سبز و زمین کشاورزی حاشیه بزرگراه و استفاده از پتانسیل موجود را را از دیگر پیامدهای مثبت این طرح برشمرد.

بازدید میدانی مورد اشاره با حضور شهردار منطقه، قائم مقام، معاونین و مدیران ادارات شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز