خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد آلودگی هوای تهران:

تهران می‌تواند از شهری آلوده به شهری پاک تبدیل شود

کد خبر : ۵۴۲۳۶

با توجه به تجارب سایر کلان‌شهر‌ها راهکارهایی که در این راستا ثمربخش بوده‌اند را جهت کنترل آلودگی هوای تهران می‌توان به کار گرفت و به عنوان نمونه توکیو که ۳۵ سال پیش به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رفت، ‌اکنون به یکی از پاک‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است.

ایلنا: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آلودگی هوا حقیقتاً چالش اساسی شهر تهران است، گفت: عواملی همچون نبود توجه کافی در خصوص کیفیت سوخت مصرفی خودرو‌ها و کارخانه‌ها و عدم تولید خودرو مطابق با استاندارد‌های لازم، سبب‌ساز معضل آلودگی هوا شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منصور آرامی افزود: با توجه به تجارب سایر کلان‌شهر‌ها راهکارهایی که در این راستا ثمربخش بوده‌اند را جهت کنترل آلودگی هوای تهران می‌توان به کار گرفت و به عنوان نمونه توکیو که ۳۵ سال پیش به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رفت، ‌اکنون به یکی از پاک‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است.

وی با اعلام این‌ که ارتقای کیفیت هوای توکیو با ارتقای کیفیت سوخت مصرفی و خودروهای تولیدی و نیز رعایت استاندارد‌های موجود در این دو بخش حاصل شده، تاکید کرد: تهران نیز در صورت رعایت این استاندارد‌ها می‌تواند از شهری آلوده به شهری پاک تبدیل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با تأکید بر اینکه آلودگی هوای تهران تبدیل به یک معضل شده که آثار زیان‌باری را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تمام مسئولان و مردم در جهت رفع این معضل تلاش بیشتری کنند چرا که نباید تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران تا این حد دچار مشکل آلودگی هوا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز